|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMED CÜNEYT BAĞDATLI (mcbagdatli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uzaktan algılamanın temelleri, radyasyon teorisi, algılayıcı sistemler, veri kaydı, depolama ve analizi, insan yapısı ve doğal materyallerin yansıma karakteristikleri, iklim, vejetasyon ve arazi örtüsünü içeren uzaktan algılama uygulamaları. Entegre çevresel yönetim içerisinde uzaktan algılamanın yeri, bölge ve dünyadan örnek uygulamalarla kaynak yönetimi ve biyoçeşitliliğin korunmasında kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevresel modeller, uzaktan algılamanın çevresel çalışmalarda uygualamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uzaktan algılamanın tanımı, elektromanyetik enerji, Uydu özellikler, görüntü çözünürlükleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Çok bantlı algılayıcılar, meteoroloji ve okyanus uygulamalarında kullanılan veriler,Peyzaj planlamada kullanılan algılayıcılar ve platformlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Görüntü yorumlama ve analizi, görsel yorumlama | Anlatma Yöntemi |
4 | Görüntü işleme ve analizi: ön-işleme, görüntü zenginleştirme, Görüntü sınıflaması | Anlatma Yöntemi |
5 | Değişim analizleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Veri entegrasyonu | Anlatma Yöntemi |
7 | Uzaktan algılamanın toprak tuzluluğu tespitinde kullanım örnekleri; Hiperspektral algılayıcılar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan algılamanın değişim tespitinde kullanımı; örnek uygulama | Anlatma Yöntemi |
10 | Uzaktan algılamanın ürün tahmininde kullanım örnekleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Uzaktan algılama ve hidrolojik modeller | Anlatma Yöntemi |
12 | Uzaktan algılama ve karbon döngüsü çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
13 | Uzaktan algılama ve su kalitesi izleme çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
14 | Uzaktan algılamanın çevresel çalışmalarda kullanımı | Anlatma Yöntemi |
15 | Çevresel çalışmalar uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Emilio Chuvieco, 2020. Fundamentals of Satellite Remote Sensing An Environmental Approach, Tailor Francis Group | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Uzaktan Algılama yazılımları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 165 |