| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Bilimsel araştırma tekniklerini uygulayarak bir çalışma yürütebilir |
PÇ-1 Alanındaki yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 |
Yürüttüğü çalışmayı raporlaştırabilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 |
Çalışmayı seminer olarak düzenleyebilir |
PÇ-5 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-6 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak yapılan araştırmaları raporlaştırıp seminer olarak sunmak. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Seminer çalışmaları ve ders içeriği hakkında genel bilgi, |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 2 |
Bilimsel araştırma teknikleri hakkında genel bilgiler |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 3 |
Bilimsel araştırmaların nasıl yapılacağı, verilerin karşılaştırılması |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 4 |
Araştırma ve seminer örnekleri üzerinde çalışma |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 5 |
Seminer sunumu |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 6 |
Seminer sunumu |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 7 |
Seminer sunumu |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 10 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 11 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 12 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 13 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 14 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü Anlatım-soru- cevap
|
| 15 |
Karşılaştırmalı seminer sunumları |
Sözlü anlatım-soru- cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Kumar, Ranjit. (2015). Araştırma Yöntemleri: Yeni Başlayanlar İçin Adım Adım Araştırma Rehberi. (çev. Güçlü Şekercioğlu). Ankara: Egde Akademi. |
| 2 |
Creswell, J. W. (2013). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları.4.b. (çev. S. B. Demir) Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. |
| 3 |
Punch, K. F. (2014). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. (çev. Dursun Bayrak). Ankara: Siyasal Kitabevi. |
| 4 |
Patton M. Q. (2014). Nitel araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (çev. F. Z. Öztürk). Ankara: Pegem Akademi. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Kitap ve makaleler |