Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE103 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE103 Adı: HAREKET EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hareket eğitiminin içeriğini, önemini, çocuk gelişimindeki fizyo/psiko/sosyal etkilerini, öğretim yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnsan gelişiminin dönemlerini ve özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Temel hareket yeterliliklerinin kapsamını bilir, bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak açıklayabilir. Can knows the scope of basic movement competencies, PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Doğru öğretim yönlerini kullanarak temel hareketlerin öğretimini yapabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Farklı yaş grupları için hareket yeterliliği değerlendirmesi ve yapabilir ve uygun öğretim programını uygulayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, hareket eğitiminin tarihsel gelişimi, öğretim yöntemleri, beden ve alan algısı, motor gelişim ve motor öğrenme gibi başlıkları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hareket eğitiminin tarihi ve felsefesi hareket eğitiminin alanı. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
2 Gelişime yönelik uygun öğretim. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
3 Hareket eğitiminde yaratıcı fikirler. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
4 Aktivite analizi. hareket eğitiminin uygulamalı alanı. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
5 Hareket konsept aktiviteleri. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
6 Vücut aktiviteleri, uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
7 Alan aktiviteleri. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
8 Ara Sınav
9 Efor aktiviteleri, uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
10 Öğretimde eğitici oyunlar, uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
11 Öğretimde eğitici cimnastik, uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
12 Öğretimde eğitici dans, uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
13 Hareket ve oyun uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
14 Hareket ve oyun uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
15 Hareket ve oyun uygulamaları. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sinan AYAN - Hareket Eğitimi - Pegem
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
spor salonu, sınıf, ders notları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 2 20
9.Proje
Final Sınavı 16 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 10 40
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 86