Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE102 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE102 Adı: CİMNASTİK Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Cimnastik sporunun tarihçesi & branşları hakkında bilgi vermek, İlköğretim, orta öğretim ve kulüplerde temel teknikleri öğretme becerisini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cimnastik sporunun alt branşlarını ve her branşın aletlerini tanıyabilir ve özelliklerini açıklayabilir. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Cimnastik sporunun Dünyada ve Türkiye'deki tarihsel sürecini anlatıp açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Cimnastik temel eğitiminde bazı temel hareketleri öğretebilir ve performans değerlendirme değerlendirmesi yapabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Öğretimde karşılaştığı sorunları çözebilir, yeni materyal geliştirebilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, cimnastik branşı hakkında temel bilgi, beceri ve öğretim yöntemlerini kapsayan teorik ve uygulamalı çalışmalar içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Cimnastiğin Tarihçesi, Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (bayanlar), Artistik cimnastik'te ısınma,Yer: öne takla .Denge: kendini koruma refleksi ve korku ile başa çıkma Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
2 Artistik Cimnastikte Aletlerin Tanıtımı (erkekler), Atlama Masası: Sıçrama tahtası alıştırmaları, Barfiks-Kız paraleli: Asılıştan değişik tutuşlar (ters,çapraz,karışık ve kartal) Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
3 Artistik cimnastikte antrenman ve yarışma ortamında alınması gereken güvenlik önlemleri Yer: geri takla Denge; vücut parçalarının pozisyonları, Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
4 Tam donanımlı Artistik cimnastik Salonunun genel yapısı ve özellikleri Atlama Masası: iniş tekniği (öne,geriye ve yana) Barfiks-Kız paraleli: karın dönüşü ( geri) Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
5 Artistik cimnastik bayanlar yarışma kuralları Yer; Amut Takla , Denge; dengede yürüme çeşitleri ,hoplamalar(öne,yana,geriye) basit dönüşler Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
6 Artistik cimnastik erkekler yarışma kuralları Atlama masası: Açık bacak geçiş Barfiks-Kız paraleli: karın dönüşü ( öne) Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
7 Artistik cimnastik bayanlar yarışma organizasyonları Paralel: salınım prensipleri (asılma,dayanma,koltuklar) Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
8 Ara Sınav
9 Artistik cimnastik erkekler yarışma organizasyonları Denge: Çember Paralel: Ön çiftkol çıkış Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
10 Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri Atlama masası: Toplu geçiş Paralel: Geri çiftkol çıkış Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
11 Artistik Cimnastiğin Gelişiminde Okul, kulüp ve Aile ilişkileri Denge: Öne takla Paralel: Geri omuz devri Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
12 Cimnastiğin çocuk gelişimi açısından eğitim değeri Yer: Kartvil Denge: Geri takla Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
13 Artistik cimnastiğin Türkiye’de tarihsel gelişimi Yer: Elleaşma Barfiks-Kız paraleli: Kipe Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
14 Türkiye cimnastik Federasyonun teşkilat yapısı. Tüm aletlerde öğrenilen hareketlerin tekrarı , Seri çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
15 Artistik cimnastik kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemler. Tüm aletlerde Serilerin oluşturulması ve çalışılması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap Yöntemi İkili Çalışma Yöntemi Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 SİBEL SUVEREN & SALİH SEVEREN - ARTİSLİK CİMLASTİK ÖĞRETİM METOTLARI BAYANLAR- ERKEKLER - NOBEL
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Cimnastik salonu, sınıf, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 121