|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı,Atletizmde koşu, atma ve atlama dallarının tekniğinin kavratılması ve belirli yaş guruplarına öğretilmesi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Atletizm kurallarını bilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Atletizm temel tekniklerini öğretebilir. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Çevre imkanlarını atletizm öğretmek için kullanabilir. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | DÖÇ-4 Atletizm müsabakalarında kullanılacak taktikleri belirleyebilir |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | DÖÇ-5 Bireysel veya takım boyutlarında antrenman programları yazmayı becerir. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | DÖÇ-6 Atletizm ile ilgili araç-gereçlerin kullanımını bilir. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
|
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atletizmdeki tüm branşları birer birer ele alır ve her branşın başlangıç aşamasındaki çocuklara öğrenim yöntemı öğretilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişi ve tesisin kullanımı, atletizmin tarihçesi, atletizmin tanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
2 | Atletizmde genel ve özel ısınma, koşu tekniği ve koordinasyonu düzeltici alıştırmalar | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
3 | Kısa mesafe koşuları ve yarışma kuralları, start tekniğinin öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
4 | Kısa mesafe koşuları ve yarışma kuralları, start tekniğinin öğrenimi ve öğretim | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
5 | Orta ve Uzun mesafe koşuları ve yarışma kurallar, orta ve uzun mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
6 | Orta ve Uzun mesafe koşuları ve yarışma kurallar, orta ve uzun mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
7 | Bayrak koşuları, değiştirme teknikleri ve yarışma kuralları, bayrak koşuların öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Engelli koşular teknikleri ve yarışma kuralları, engelli koşuların öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
10 | Engelli koşular teknikleri ve yarışma kuralları, engelli koşuların öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
11 | Gülle atma teknikleri ve yarışma kuralları, gülle atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
12 | Gülle atma teknikleri ve yarışma kuralları, gülle atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
13 | Disk atma tekniği ve yarışma kuralları, disk atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
14 | Disk atma tekniği ve yarışma kuralları, disk atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
15 | Genel hazırlık ve uygulama tekrarları | Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atletizm: AĞIRBAŞ İlhan, Ankara. 2009 | |
2 | Atletizm: CANDAN Nurullah, DÜNDAR Uğur, Ankara, 1996. | |
3 | Atletizm: İŞLER Mustafa, Tutibay, Ankara, 1997 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sportif Kıyafet, koşu ayakkabısı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |