Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE104 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE104 Adı: ATLETİZM Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı,Atletizmde koşu, atma ve atlama dallarının tekniğinin kavratılması ve belirli yaş guruplarına öğretilmesi yöntemlerinin öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 DÖÇ-1 Atletizm kurallarını bilir ve açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 DÖÇ-2 Atletizm temel tekniklerini öğretebilir. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 DÖÇ-3 Çevre imkanlarını atletizm öğretmek için kullanabilir. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 DÖÇ-4 Atletizm müsabakalarında kullanılacak taktikleri belirleyebilir PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 DÖÇ-5 Bireysel veya takım boyutlarında antrenman programları yazmayı becerir. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 DÖÇ-6 Atletizm ile ilgili araç-gereçlerin kullanımını bilir. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Atletizmdeki tüm branşları birer birer ele alır ve her branşın başlangıç aşamasındaki çocuklara öğrenim yöntemı öğretilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin işlenişi ve tesisin kullanımı, atletizmin tarihçesi, atletizmin tanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
2 Atletizmde genel ve özel ısınma, koşu tekniği ve koordinasyonu düzeltici alıştırmalar Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
3 Kısa mesafe koşuları ve yarışma kuralları, start tekniğinin öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
4 Kısa mesafe koşuları ve yarışma kuralları, start tekniğinin öğrenimi ve öğretim Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
5 Orta ve Uzun mesafe koşuları ve yarışma kurallar, orta ve uzun mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
6 Orta ve Uzun mesafe koşuları ve yarışma kurallar, orta ve uzun mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
7 Bayrak koşuları, değiştirme teknikleri ve yarışma kuralları, bayrak koşuların öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Engelli koşular teknikleri ve yarışma kuralları, engelli koşuların öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
10 Engelli koşular teknikleri ve yarışma kuralları, engelli koşuların öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
11 Gülle atma teknikleri ve yarışma kuralları, gülle atma branşının öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
12 Gülle atma teknikleri ve yarışma kuralları, gülle atma branşının öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
13 Disk atma tekniği ve yarışma kuralları, disk atma branşının öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
14 Disk atma tekniği ve yarışma kuralları, disk atma branşının öğrenimi ve öğretimi Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
15 Genel hazırlık ve uygulama tekrarları Planlı Grup Çalışması, Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atletizm: AĞIRBAŞ İlhan, Ankara. 2009
2 Atletizm: CANDAN Nurullah, DÜNDAR Uğur, Ankara, 1996.
3 Atletizm: İŞLER Mustafa, Tutibay, Ankara, 1997
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sportif Kıyafet, koşu ayakkabısı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 110