|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; gerek spora katılımda gerekse günlük yaşamda acil durumlarda gerekli olabilecek ilkyardım bilgi ve becerilerin öğrenilmesi, fiziksel aktivite, kaliteli yaşam, hijyen, bulaşıcı hastalıklar ve çocuklarda spor yaralanmaları konularında gerekli temel bilgilerin kavranmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hem spora katılımda hem de günlük yaşamda karşılaşılabileceği acil durumlarda gerekli olabilecek temel ilkyardım bilgisine sahip olur ve uygular |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sağlık, yaşam kalitesi ve bazı kronik hastalıklardan korunma için düzenli egzersizin önemini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocuklukta spor yaralanmaları için önlem alabilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çocuklar için düzenli egzersizin önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Beden eğitimi/spor ve hijyen, hava kirliliği, güneş ışını, tütün, alkol arasındaki ilişkiyi açıklar ve kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Acil durumlarda gerekli olabilecek ilkyardım bilgileri, sağlık, kaliteli yaşam ve bazı kronik hastalıklardan korunmada egzersizin önemi, çocuklarda spor yaralanmaları ve önlenmesi, hijyen, hava kirliliği, sigara, güneş, bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları, esneklik ve kuvvet çalışmalarında yanlış hareketler ve doğru alternatifleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlk yardıma giriş ve temel kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
2 | Sağlık ve Hastalık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
3 | Sağlık ve Hastalık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
4 | Hijyen | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
5 | Çevresel Yaralanmalarda İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
6 | Çevresel Yaralanmalarda İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
7 | Kanamalarda İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yanıklarda İlkyardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
10 | Hayvan Isırmalarında İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
11 | Kas ve Eklem Yaralanmalarında İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
12 | Kas ve Eklem Yaralanmalarında İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
13 | Kırık ve Çıkıklarda İlkyardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
14 | Kırık ve Çıkıklarda İlkyardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
15 | Organ Yaralanmalarında İlk Yardım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Piazza, G.M. (2014). Firtst Aid Manual. American College of Emergency Physicians.USA. | |
2 | M., Beale, P. (2002) İlkyardım El Kitabı. Çev: Seyahi, A., Öztora, S. İstanbul, İnkılap Yayınevi | |
3 | The British Red Cross Society (1993) İlkyardım El Kitabı. Çev: Kütevin, E., Kütevin, Z. İstanbul, İnkılap Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 74 |