Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE106 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE106 Adı: SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; gerek spora katılımda gerekse günlük yaşamda acil durumlarda gerekli olabilecek ilkyardım bilgi ve becerilerin öğrenilmesi, fiziksel aktivite, kaliteli yaşam, hijyen, bulaşıcı hastalıklar ve çocuklarda spor yaralanmaları konularında gerekli temel bilgilerin kavranmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hem spora katılımda hem de günlük yaşamda karşılaşılabileceği acil durumlarda gerekli olabilecek temel ilkyardım bilgisine sahip olur ve uygular PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sağlık, yaşam kalitesi ve bazı kronik hastalıklardan korunma için düzenli egzersizin önemini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocuklukta spor yaralanmaları için önlem alabilir PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çocuklar için düzenli egzersizin önemini açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Beden eğitimi/spor ve hijyen, hava kirliliği, güneş ışını, tütün, alkol arasındaki ilişkiyi açıklar ve kavrar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Acil durumlarda gerekli olabilecek ilkyardım bilgileri, sağlık, kaliteli yaşam ve bazı kronik hastalıklardan korunmada egzersizin önemi, çocuklarda spor yaralanmaları ve önlenmesi, hijyen, hava kirliliği, sigara, güneş, bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları, esneklik ve kuvvet çalışmalarında yanlış hareketler ve doğru alternatifleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlk yardıma giriş ve temel kavramlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
2 Sağlık ve Hastalık Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
3 Sağlık ve Hastalık Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
4 Hijyen Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
5 Çevresel Yaralanmalarda İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
6 Çevresel Yaralanmalarda İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
7 Kanamalarda İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Yanıklarda İlkyardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
10 Hayvan Isırmalarında İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
11 Kas ve Eklem Yaralanmalarında İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
12 Kas ve Eklem Yaralanmalarında İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
13 Kırık ve Çıkıklarda İlkyardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
14 Kırık ve Çıkıklarda İlkyardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
15 Organ Yaralanmalarında İlk Yardım Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Piazza, G.M. (2014). Firtst Aid Manual. American College of Emergency Physicians.USA.
2 M., Beale, P. (2002) İlkyardım El Kitabı. Çev: Seyahi, A., Öztora, S. İstanbul, İnkılap Yayınevi
3 The British Red Cross Society (1993) İlkyardım El Kitabı. Çev: Kütevin, E., Kütevin, Z. İstanbul, İnkılap Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 74