Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE201 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE201 Adı: BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve spor alanındaki spor eğitim modelleri ve özel öğretim yöntemleriyle ilgili bilgi, beceri ve tutumların öğrencilere saha uygulamalarının kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri tanırlar ve edinirler. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri kavrarlar ve kısmen kullanırlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem, teknik, ilkeler gibi kavramlara bağlı kalırlar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eğitim ve öğretimde plan ve program fikri edinir, plan yapar uygularlar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve spor öğretimi ve genel eğitim paydaşları ile ilişkisi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
2 Beden eğitimi ve spor öğretimi ve genel eğitim paydaşları ile ilişkisi (devamı) Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
3 Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
4 Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
5 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde komut yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
6 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde alıştırma yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
7 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde eşli çalışma yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
8 Ara Sınav
9 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde kendini değerlendirme yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
10 Beden Eğitimi ve spor öğretiminde katılım yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
11 Beden Eğitiminde yönlendirilmiş buluş yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
12 Beden Eğitiminde problem çözme yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
13 Beden Eğitiminde araştırma ve program tasarlama yöntemi Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
14 Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
15 Genel Tekrar Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirhan,G., (2006),Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayımevi
2 Mosston, M., Ashworth, S.,( 2000),.Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan yayımevi, Ankara
3 Marily,M.B., Jacalcyn, L.L., Joyce M.H., (2007), Instructional Strategies for Secondary School Physical Education ,Connie Blackmore Cook
4 Higgings, Martha, (2006), Elementary Physical Education Curriculum Guide for Physical Education Teacher, Publish America Butimore
5 homas,J Katherine, Lee, N., A and Thomas R. J., (2003), Teaching ChildrenPhysical Education: Becaming a MasterTeacher, Human Kinetics Books
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik dersle ilgili tüm malzemeler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 2 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98