|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Beden eğitimi ve spor alanındaki spor eğitim modelleri ve özel öğretim yöntemleriyle ilgili bilgi, beceri ve tutumların öğrencilere saha uygulamalarının kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri tanırlar ve edinirler. |
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitim ve öğretim ile ilgili bilgileri kavrarlar ve kısmen kullanırlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem, teknik, ilkeler gibi kavramlara bağlı kalırlar. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Eğitim ve öğretimde plan ve program fikri edinir, plan yapar uygularlar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitimi ve spor öğretimi ve genel eğitim paydaşları ile ilişkisi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
2 | Beden eğitimi ve spor öğretimi ve genel eğitim paydaşları ile ilişkisi (devamı) | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
3 | Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
4 | Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
5 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde komut yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
6 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde alıştırma yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
7 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde eşli çalışma yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde kendini değerlendirme yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
10 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde katılım yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
11 | Beden Eğitiminde yönlendirilmiş buluş yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
12 | Beden Eğitiminde problem çözme yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
13 | Beden Eğitiminde araştırma ve program tasarlama yöntemi | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
14 | Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Tartışma yöntemi, Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirhan,G., (2006),Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayımevi | |
2 | Mosston, M., Ashworth, S.,( 2000),.Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan yayımevi, Ankara | |
3 | Marily,M.B., Jacalcyn, L.L., Joyce M.H., (2007), Instructional Strategies for Secondary School Physical Education ,Connie Blackmore Cook | |
4 | Higgings, Martha, (2006), Elementary Physical Education Curriculum Guide for Physical Education Teacher, Publish America Butimore | |
5 | homas,J Katherine, Lee, N., A and Thomas R. J., (2003), Teaching ChildrenPhysical Education: Becaming a MasterTeacher, Human Kinetics Books | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Teorik dersle ilgili tüm malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |