Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE Adı: TAKIM SPORLARI 2 Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; hentbol oyunun tanımı, tarihçesi, oyun kuralları, bireysel hücum ve bireysel savunma, grup hücumu ve grup savunması, kaleci ve oyuncu pozisyonları konularının, uygulamalı olarak öğrenilmesi ve bu konularla ilgili yapılabilecek organizasyonları öğrenirler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 hentbolun felsefesini, oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini tanımlayabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Hentbolde temel beceirleri tanımlayabilir PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Hentbolde temel becerileri uygulayabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Temel becerileri oyun içerisinde kullanabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hentbol oyunun genel kuramsal bilgilerin yanı sıra, temel teknik ve becerilerinin tanıtım ve aktarılmasını kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi aktarımı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
2 Hentbol oyunun tanımı, tarihçesi ve hentbol oyun kuralları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
3 Hentbolde bireysel hücum elementleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
4 Hentbolde bireysel savunma elementleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
5 Hentbolde grup hücumu Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
6 Hentbolde grup savunması Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
7 Hentbolde kaleci Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
8 Ara Sınav
9 Hentbolde takım hücumu ve aşamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
10 Hentbolde takım savunması ve aşamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
11 Hentbolde takım savunması ve aşamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
12 Açık alan - plaj hentbolu organizasyonları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
13 Hentbolde uluslararası-ulusal ve okul içi organizasyonlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
14 Genel sınava hazırlık, Maç Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
15 Genel sınava hazırlık, Maç Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Gösterip yaptırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mraz,J.,Schadlich, G. ( 1976 ) Teil 1 Berlin: Verlag Bartles
2 Sevim, Y. ( 1992 )Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Hentbol topu, Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 4 24
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 126