|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beden eğitimi öğretim programının temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Beden Eğitimi programının eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecek, beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecek, programın eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim, teknoloji ve öğretim programı ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
2 | Beden eğitimi öğretim programı amaçları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
3 | Beden eğitimi öğretim programı perspektifleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
4 | Öğretim programı içindeki Değerlerimiz ve Yetkinlikler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
5 | Öğretim programlarında Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
6 | Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı’nın özel amaçları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
7 | Beden Eğitimi dersi öğretim programı uygulama esasları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
10 | Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
11 | Fiziksel Etkinlik Kartlarının Tanıtımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
12 | Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Yapısı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
13 | Öğrenme ve alt öğrenme alanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
14 | Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
15 | Öğretmen yeterlikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel, Ö. (2019). Eğitimde program geliştirme-Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |