Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE202 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE202 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Beden eğitimi öğretim programının temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Beden Eğitimi programının eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecek, beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecek, programın eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim, teknoloji ve öğretim programı ilişkisi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
2 Beden eğitimi öğretim programı amaçları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
3 Beden eğitimi öğretim programı perspektifleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
4 Öğretim programı içindeki Değerlerimiz ve Yetkinlikler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
5 Öğretim programlarında Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
6 Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı’nın özel amaçları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
7 Beden Eğitimi dersi öğretim programı uygulama esasları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
8 Ara Sınav
9 Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
10 Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı uygulamasında dikkat edilecek hususlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
11 Fiziksel Etkinlik Kartlarının Tanıtımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
12 Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Yapısı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
13 Öğrenme ve alt öğrenme alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
14 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
15 Öğretmen yeterlikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması, Kaynak Tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Ö. (2019). Eğitimde program geliştirme-Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 85