|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bu dersin amacı öğrencilere; kas hücresini tanıtmak, kas kasılması sürecini, kas fibril tiplerini ve egzersizin tipine göre ortaya çıkacak değişimleri anlamasını sağlamak, kasılma tiplerini ve egzersizle ilişkisini kavratmak, enerji üretim yollarını, egzersiz ve toparlanma sürecinde enerji üretimini, dolaşım sisteminin, solunum sisteminin, kanın, hormonların akut ve kronik egzersizdeki değişimlerini öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hareketin temelini oluşturan kas hücresini, organelleri ve işlevlerini anlayabilme, kasılmanın gerçekleşmesini sağlayan süreci anlatabilmek. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fibril tipleri ve özelliklerini öğrenebilme, motor ünite kavramı ve bağlı bulunduğu fibrille etkileşimini anlayabilmek. |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kuvvet, sürat ve dayanıklılık egzersizlerinin fibriller üzerindeki etkisini tanımlayabilmek |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kas fizyolojisi ve egzersiz sırasındaki işleyişi, egzersiz ve toparlanmada ATP’nin üretim yolları, dolaşım sistemi, solunum sistemi, kan sistemi, hormonal sistem ve egzersize bağlı değişimleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Egzersiz Fizyolojisine Giriş | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
2 | Kas Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
3 | Kas Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
4 | Kan ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
5 | Dolaşım Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
6 | Solunum Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
7 | Solunum Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sindirim Fizyolojisi ve Egzersiz | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
10 | Enerji Üretim ve Metabolizması | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
11 | Beslenmenin Egzersiz Fizyolojisindeki Yeri | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
12 | Hormonların Egzersiz Fizyolojisindeki Yeri | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
13 | Egzersizde Dayanıklıklık ve Kuvvet | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
14 | Egzersizde Dayanıklıklık ve Kuvvet | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
15 | Egzersizde Dayanıklıklık ve Kuvvet | Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergen E. Egzersiz Fizyolojisi, Nobel Yayınevi, Ankara, 2002 | |
2 | Sönmez G.T. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, Ata Ofset Matbaacılık, Bolu, 2002 | |
3 | Wilmore J.H, Costill D.L. Physiology of Sport and Exercise, Human Kinetics, USA, 1994 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |