Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE302 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE302 Adı: BECERİ ÖĞRENİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Motor becerilerin kavramsal modelini, motor öğrenme süreçlerini, motor kontrol kuramlarını, beceri öğrenimi aşamalarını, motor becerileri öğretirken uygulanması gereken temel ilkeleri öğretmek ve incelemek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Beceri sınıflandırmasını açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hareketi oluşturan faktörler ve planlanmasını açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Beceri öğrenme aşamalarını açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hataları tespit etme ve düzeltmek için gerekli uygulamaları yapabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Motor kontrol ve beceri öğrenimi kavramları, hareket planlaması, davranışsal motor kontrol kuramları, öğrenme aşamaları, beceri gösterimi, hataların tespiti ve düzeltilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beceri Öğrenimi ve Motor Kontrole Giriş Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Becerilerin sınıflandırılması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Hareket Planlaması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Bellek ve öğrenme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Davranışsal Motor Kontrol Kuramları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Beceri öğreniminde duyu bilgisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Öğrenme Aşamaları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Öğrenen: Uygulama Öncesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Becerinin Gösterimi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Alıştırma Tasarlama Faktörleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Alıştırmanın Programlanması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Hataların Tespiti Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Hataların Düzeltilmesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Öğrenmenin aktarımı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Coker, C.A. (2009, 2013). Motor Learning and Control for Practitioners. Holcomb Hathaway, Publishers.
2 Schmidt, R.A., & Wrisberg, C. A. (2014). Motor learning and performance (5th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 97