Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE Adı: RAKET SPORU Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, badminton oyunu ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, badmintonun tarihsel gelişimi, raket tutuş ve temel duruş tekniklerinin öğrenilmesidir ve öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Badminton branşı ile ilgili kavramlarını açıklar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Badminton branşına özgü temel teknik-taktik becerileri kullanır. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Badminton oyun kural bilgisini maç formunda uygular. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; badminton sporunun tarihsel gelişimi ve kullanılan malzemeler hakkında bilgiyi, raket tutuş çeşitleri ve temel duruş tekniklerinin öğretilmesini, top-raket koordinasyonunu geliştirme çalışmalarını, topun raketle buluşma bölgeleri ve oluşan hataların giderilmesi, servis bekleme pozisyonu, temel duruş tekniklerin oyun alanında uygulanması, çalışma drilleri konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Raket sporunun tarihini Anlatma Yöntemi
2 Raket sporunun oyun kuralları Anlatma Yöntemi
3 Raket sporunun oyun kuralları Anlatma Yöntemi
4 Raket sporu ile ilgili temel teknikler Anlatma Yöntemi
5 Raket sporu ile ilgili temel teknikler Anlatma Yöntemi
6 Raket sporlarında alan hakimiyeti,duruş Anlatma Yöntemi
7 Raket sporlarında servis Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Raket sporlarında servis Anlatma Yöntemi
10 Raket sporlarında vuruşlar Anlatma Yöntemi
11 Raket sporlarında vuruşlar Anlatma Yöntemi
12 Raket sporlarında savunma Anlatma Yöntemi
13 Raket sporlarında savunma Anlatma Yöntemi
14 Raket sporlarında hucum Anlatma Yöntemi
15 Raket sporların maç Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kale. R., Cümşütoğlu. R.,( 1994). Uçan Tüytop Badminton. Ankara. S.Salman., M.Salman., (1994) Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Ankara.
2 J. Donwey., (1993). Excilling At Badmintnon. Great Britain. International Badminton Federation.,(1996). Physicial Training For Badminton., Denmark.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Spor Kıyafeti, Badminton malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 12 36
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 8 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 3 8 24
0
0
Toplam İş Yükü 124