|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak genel bir antrenman programını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenman bilimine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Antrenman ilke ve yöntemlerini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antrenmanın motorik özelliklere etkisini tartışır. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yüklenme ve dinlenme ilişkisinin performans üzerine etkilerini açıklar. Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak antrenman programını uygular. |
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenmanın normatifleri (ögeleri-ölçütleri) | Anlatma Yöntemi |
2 | Genel yüklenme ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Yüklenme yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Yüklenme dinlenme ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
5 | Antrenmanın organizmaya etkisi | Anlatma Yöntemi |
6 | Dayanıklılık antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
7 | Kuvvet antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürat antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
10 | Koordinasyon antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
11 | Hareketlilik (esneklik) antrenmanları teori ve uygulaması | Anlatma Yöntemi |
12 | Koordinatif yeteneklerin gelişimi | Anlatma Yöntemi |
13 | Isınma ve soğuma | Anlatma Yöntemi |
14 | Isınma ve soğuma | Anlatma Yöntemi |
15 | Isınma ve soğuma | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. | |
2 | Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK. | |
3 | Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. | |
4 | Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |