Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki alana özgü yöntemleri tanır ve uygular |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalar |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Eğitimle ilgili temel kavramlar |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
2 |
Eğitimde kullanılan öğretim stillerinin genel özellikleri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
3 |
Beden Eğitimine özgü öğretim stilleri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
4 |
Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli
|
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
5 |
İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
6 |
Araştırmaya Dayalı Öğretme Modeli
|
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
7 |
Spor eğitim modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bireysel ve Sosyal Sorumluluk modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
10 |
Basamaklı öğretim modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
11 |
Tam öğrenme modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
12 |
İşbirliğine dayalı öğrenme modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
13 |
Programlı öğretim modeli |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
14 |
Bireysel Çalışma yöntemi |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
15 |
Genel Tekrar |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
İnce L.M. ve Hünük D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim 157 Vol: 35 128-129 |
2 |
Mosston M. ve Ashworth S. (2009). Çeviri Editörü: Demirhan G. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Teorik derslere uygun tüm malzemeler |