Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB403 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB403 Adı: ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere özel gereksinimli çocuklar, özel gereksinime sebep olan engel türlerinin nedenleri, belirtileri ve tedavi yolları, özel çocukların eğitiminde önemli bir yerde olan kaynaştırma yönteminin uygulanışı konularında bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitimin dünyada ve ülkemizde tarihçesi, özel eğitimin amacı ve kavramları, özel eğitimde değerlendirme, kaynaştırma yönteminin tarihçesi ve yararları, zihinsel yetersizlik, özel öğrenme güçlüğü, dil ve konuşma bozukluğu, otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlikler, üstün yeteneklilik, kaynaştırma uygulamalarında sınıf yönetimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, özel gereksinimli çocukların aileleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin tarihçesi Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
2 Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
3 Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
4 Aile eğitimi Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
5 Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
6 İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
7 Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
8 Ara Sınav
9 Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
10 Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
11 Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
12 Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
13 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
14 Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
15 Genel değerlendirme Anlatım Soru-Cevap Rol Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koçbeker, B. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
2 Deretarla Gül, E. (2019). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, kağıt, kalem, bilgisayar, projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90