| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemini bilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Geleneksel ve alternatif Ölçme ve Değerlendirme araçlarının niteliklerini bilir. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar.
|
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 4 |
Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Gözlem, görüşme, performans değerlendirme |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 6 |
Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 10 |
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 11 |
Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 13 |
Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 14 |
Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 15 |
Ölçme değerlendirmede öğretmen, veli ve öğrenci rolleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Özçelik, D. A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders notları |