|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, insanoğlunun var oluşundan günümüze kadar oyun ve spor olgularının farklı toplum ve coğrafyalardaki gelişim sürecini, aynı zamanda bu sürecin "beden eğitimi ve spor" olgusuna dönüşümünü kronolojik olarak öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İlk uygarlıklarda oynan oyunları açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Antik ve modern olimpiyatlar hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı milletlerde & coğrafyalarda sporun nasıl geliştiğini bilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Dünyada ve Türkiye'de sporun gelişimini bilir ve kronolojik sırayla açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, hareket ihtiyacının ortaya çıkışı, yaşam şartlarının, kültürün, dini inançların hareket kültürüne etkisi, antik & modern olimpiyatlar, antik & modern spor kurumları, farklı milletlerde öne çıkan sporlar, Cumhuriyet öncesi ve sonrasında Türkiye'de spor gibi başlıkları içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 2 | İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 3 | Sümerler, Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 4 | Girit’te spor. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 5 | Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 6 | Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 7 | Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 10 | Antik olimpiyatlarının kaldırılması, modern olimpiyatlarda antik olimpiyat izleri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 11 | Antik dönemde Türk Spor Kültürü, Alplik müessesesi ve önemi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 12 | Selçuklu döneminde Türk Spor Kültürü ve teşkilatlanması. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 13 | Osmanlı döneminde Türk Spor Kültürü ve teşkilatlanması. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 14 | Türkiye Cumhuriyeti döneminde spor | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 15 | Türkiye Cumhuriyeti döneminde spor | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ATİLLA ERDEMLİ - İNSAN, SPOR VE OLİMPİZM. - SARMAL YAYINLARI | |
| 2 | CEMAL ALPMAN - EĞİTİMİN BÜTÜNLÜĞÜ İÇİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE ÇAĞLAR BOYUNCA GELİŞİMİ - MEB. | |
| 3 | ATIF KAHRAMAN - OSMANLI DEVLETİNDE SPOR - KÜLTÜR BAKANLIĞI | |
| 4 | HASAN BASRİ ÖNGEL - TÜRK KÜLTÜR TARİHİNDE SPOR - KÜLTÜR BAKANLIĞI | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sınıf, ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||