|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, savunma sporları ile ilgili genel tanım ve terimleri, farklı kültür ve coğrafyalara ait geleneksel türleri, modern branşları, insan sağlığı & gelişimine etkilerini ve olası riskleri teorik olarak öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Savunma sporlarının genel tanımlarını yapabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yetenekli öğrencileri fark ederek savunma sporlarına yönlendirebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Savunma sporlarının çocuk gelişimi ve insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Savunma sporlarının olası risklerini bilir ve gerekli güvenlik tedbirlerini alabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, savunma sporları hakkında genel bilgi, farklı millet ve coğrafyalarda savunma sporları, savunma sporlarının felsefe - müzik - sanat ve inançla ilişkisi, olimpik olan ve olmayan savunma sporları, silahlı kuvvetlerde geleneksel savunma sporları, savunma sporlarında geleneksel silahlar, savunma sporlarında geleneksel kıyafetler, savunma sporlarının çocukların gelişimine etkileri, savunma sporlarının insan sağlığına etkileri, riskler ve önlemler başlıklarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Savunma sporları hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
2 | Türklerde savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
3 | Avrupada savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
4 | Amerikada savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
5 | Uzak Doğuda savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
6 | Asyada savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
7 | Afrikada savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Savunma sporlarında felsefe, müzik, sanat, inanç | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
10 | olimpik savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
11 | olimpik olmayan savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
12 | silahlı kuvvetlerde savunma sporları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
13 | savunma sporlarında silahlar ve kıyafetler | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
14 | farklı savunma sporlarının çocuk gelişimine farklı etkileri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
15 | farklı savunma sporlarının insan sağlığına farklı etkileri ve riskler. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Charles I. Staley. The science of Martial Arts Training, Unique Publications; 2nd ed. Edition, 2000. | |
2 | Gary Bennett. AİKİDO teknik ve Taktik. Çev: Seçil Barışkan. Bağırgan. Ankara (2000) | |
3 | Kin Un-yong. Taekwondo Textbook. Çev: Bayram Tıraş. Damla Y.. Ankara (2002). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sınıf, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |