Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE505 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE505 Adı: SAVUNMA SPORLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, savunma sporları ile ilgili genel tanım ve terimleri, farklı kültür ve coğrafyalara ait geleneksel türleri, modern branşları, insan sağlığı & gelişimine etkilerini ve olası riskleri teorik olarak öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Savunma sporlarının genel tanımlarını yapabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yetenekli öğrencileri fark ederek savunma sporlarına yönlendirebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Savunma sporlarının çocuk gelişimi ve insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Savunma sporlarının olası risklerini bilir ve gerekli güvenlik tedbirlerini alabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, savunma sporları hakkında genel bilgi, farklı millet ve coğrafyalarda savunma sporları, savunma sporlarının felsefe - müzik - sanat ve inançla ilişkisi, olimpik olan ve olmayan savunma sporları, silahlı kuvvetlerde geleneksel savunma sporları, savunma sporlarında geleneksel silahlar, savunma sporlarında geleneksel kıyafetler, savunma sporlarının çocukların gelişimine etkileri, savunma sporlarının insan sağlığına etkileri, riskler ve önlemler başlıklarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Savunma sporları hakkında genel bilgi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
2 Türklerde savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
3 Avrupada savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
4 Amerikada savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
5 Uzak Doğuda savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
6 Asyada savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
7 Afrikada savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
8 Ara Sınav
9 Savunma sporlarında felsefe, müzik, sanat, inanç Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
10 olimpik savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
11 olimpik olmayan savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
12 silahlı kuvvetlerde savunma sporları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
13 savunma sporlarında silahlar ve kıyafetler Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
14 farklı savunma sporlarının çocuk gelişimine farklı etkileri Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
15 farklı savunma sporlarının insan sağlığına farklı etkileri ve riskler. Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap İkili Çalışma Renk ve Semboller Kullanma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Charles I. Staley. The science of Martial Arts Training, Unique Publications; 2nd ed. Edition, 2000.
2 Gary Bennett. AİKİDO teknik ve Taktik. Çev: Seçil Barışkan. Bağırgan. Ankara (2000)
3 Kin Un-yong. Taekwondo Textbook. Çev: Bayram Tıraş. Damla Y.. Ankara (2002).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sınıf, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 120