|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-II, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜL PEMBE YÜCEOL (gulpembeyuceol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NİLGÜN TÜRKİLERİ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrenciler iki yarıyıl boyunca daha önce Araştırma Yöntemleri ve İstatistik derslerinden öğrendikleri bilgiler ışığında bir araştırmayı baştan sona deneyimleme şansı bulurlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirmenin kapsamını irdeler. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Kendi alanına dönük programda ölçme ve değerlendirmenin nasıl ele alındığını tartışır. |
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilir. |
PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrenciler gruplar halinde bir araya gelerek, öncelikle bir araştırma konusu seçer; buna uygun bir literatür taraması yapar; araştırma hipotezi ve araştırma deseni oluşturarak veri toplamak üzere hazırlık yaparlar. Araştırma konuları öğretim elemanlarının akademik tercihine göre çeşitlilik gösterebilir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ölçmeye giriş | |
| 2 | Ölçme aracından bulunması gereken özellikler | |
| 3 | Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçleri | |
| 4 | Ölçme sonuçları üzerinde betimsel istatistikler | |
| 5 | Ölçme sonuçları üzerinde çıkarımsal istatistikler | |
| 6 | İstatistiksel test seçimi | |
| 7 | Bir araştırmayı planlamak | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Literatür taraması I | |
| 10 | Literatür taraması II | |
| 11 | Bir araştırma deseni oluşturma | |
| 12 | Araştırma önerisi yazma | |
| 13 | Araştırma önerisi yazma II | |
| 14 | Etik kurula başvurma I | |
| 15 | Etik kurula başvurma II | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Field, A. & Hole, G. (2019). Araştırma nasıl tasarlanır ve raporlaştırılır (Çev. A. Özer). Anı yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||