|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-II, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLGÜN TÜRKİLERİ (n.turkileri@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NİLGÜN TÜRKİLERİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciler iki yarıyıl boyunca daha önce Araştırma Yöntemleri ve İstatistik derslerinden öğrendikleri bilgiler ışığında bir araştırmayı baştan sona deneyimleme şansı bulurlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirmenin kapsamını irdeler. |
PÇ-3 Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kendi alanına dönük programda ölçme ve değerlendirmenin nasıl ele alındığını tartışır. |
PÇ-12 Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygulayabilir. |
PÇ-15 Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler gruplar halinde bir araya gelerek, öncelikle bir araştırma konusu seçer; buna uygun bir literatür taraması yapar; araştırma hipotezi ve araştırma deseni oluşturarak veri toplamak üzere hazırlık yaparlar. Araştırma konuları öğretim elemanlarının akademik tercihine göre çeşitlilik gösterebilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçmeye giriş | |
2 | Ölçme aracından bulunması gereken özellikler | |
3 | Ölçek geliştirme ve uyarlama süreçleri | |
4 | Ölçme sonuçları üzerinde betimsel istatistikler | |
5 | Ölçme sonuçları üzerinde çıkarımsal istatistikler | |
6 | İstatistiksel test seçimi | |
7 | Bir araştırmayı planlamak | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Literatür taraması I | |
10 | Literatür taraması II | |
11 | Bir araştırma deseni oluşturma | |
12 | Araştırma önerisi yazma | |
13 | Araştırma önerisi yazma II | |
14 | Etik kurula başvurma I | |
15 | Etik kurula başvurma II | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Field, A. & Hole, G. (2019). Araştırma nasıl tasarlanır ve raporlaştırılır (Çev. A. Özer). Anı yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |