|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Tarihi ve Kültürüne ait ana kaynakların büyük çoğunluğu Türk Lehçelerinde yazılmıştır. Tarih öğrencilerine bu bilincin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihi süreç içerisinde Azerbaycan Türkçesine uyarlanmış alfabeleri okuyup anlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Cumhuriyetlerinde araştırma yapabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Azerbaycan dilinin kaynakları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kiril alfabesi, Azerbaycan Türkçesine uyarlanmış Kiril alfabesi, ses yapısı, dil bilgisi, örnek konuşmalar, Azerbaycan Türkçesinde Kiril alfabesiyle yazılmış metinlerin incelenmesi, Azerbaycan Türkçesinde Kiril alfabesinde yayınlanan örnek gazete ve dergilerin okunması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Azerbaycan Dili, Kiril alfabesi ve bu alfabenin kabulu süreçlerinin öğrenilmesi. | konu anlatımı |
2 | Ünlülerin, ünsüzlerin ve hecelerin sesli şekilde okunması. | konu anlatımı |
3 | Kelime örnekleri, yaşayan ve cansız konu adları, alıştırmalar. | konu anlatımı |
4 | Olumlu ve olumsuz basit cümlelerin okunması ve konuşma alıştırmaları. | konu anlatımı |
5 | Basit okuma metinlerinin incelenmesi. | konu anlatımı |
6 | Cümle yapısının öğrenilmesi | konu anlatımı |
7 | Eylemler ve zamanlar. | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edatlar ve Bağlaçlar | konu anlatımı |
10 | Sözcük türleri. | konu anlatımı |
11 | Şahıs zamirleri, işaret zamirleri. Alıştırmalar. | konu anlatımı |
12 | Edebi metinlerin incelenmesi. | konu anlatımı |
13 | Gazete ve dergilerden okuma ve anlama. | konu anlatımı |
14 | Tarihi metinlerin incelenmesi. | konu anlatımı |
15 | Eski gazete ve dergilerin incelenmesi. | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Möhsün Nağısoylu, Azerbaycan Dili, Zirve Yay., Bakü, 1999. Süleyman Kaan Yalçın, Azerbaycan Türkçesi Grameri, Kesit Yay., 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Möhsün Nağısoylu, Azerbaycan Dili, Zirve Yayınları, Bakü, 1999. Süleyman Kaan Yalçın, Azerbaycan Türkçesi Grameri, Kesit Yayınları, 2018. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |