|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Perslerin Ön Asya Coğrafyasındaki Rollerini göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağ İran dünyası anlatabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Perslerin Ön Asya’da etkilerini değerlendirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Perslerin askeri ve siyasi açıdan dünya milletlerine katkılarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Medlerden Pers Devleti’nin Yıkılışına Kadar İran ve Ön Asya Dünyasının siyasi, kültürel ve dini tarihinin ana hatlarını tanıtmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eskiçağ İran coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
2 | Med Krallığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | M.Ö. I. Bin yılın başlarında İran dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | Pers Devletinin Kuruluşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
5 | Cyrus'tan Darius'a: İmparatorluğun doğuşu ve yükselişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
6 | Darius: İmparatorluğun genişlemesi ve yeniden örgtlenmesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
7 | Perslerin Anadolu’da siyasi ve askeri etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pers İskit ve Kimmer Mücadelesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
10 | Perslerin Mezopotamya’da Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | Pers Yunan Savaşları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | İskender ve Perslerin Sonu, İskenderin Mirası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Pers Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Pers Kültürü- Pers Dini | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Pers Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Marc Van de Mieropp, Antik yakın Doğu Tarihi | |
2 | Richard N. Frye, The History of Ancient Iran | |
3 | Elmar Schwertheim, Antikçağda Anadolu | |
4 | Tom Holland , Persian Fire: The First World Empire, Battle for the West, Abacus. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |