Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Egzersiz davranışını etkileyen psikolojik faktörlere ilişkin bilgiyi kullanabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Fiziksel aktivite ile ilişkili davranış değiştirme kuramlarına ilişkin bilgiyi kullanabilir. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Özel gruplarda egzersizin kullanımını açıklayabilir, tartışabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halini artırmada nasıl kullanılabileceğini anlayabilir, açıklayabilir. |
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Egzersiz bağlılığı, egzersizin psikolojik etkileri, egzersiz davranışına ilişkin kuramsal yaklaşımlar, egzersiz davranışını artırmak amaçlı müdahaleler, egzersiz ve psikolojik iyilik hali, özel gruplarda egzersiz. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Egzersiz ve Spor Psikolojisine Giriş |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
2 |
Egzersiz ve Spor Psikolojisine Giriş (devamı) |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
3 |
Egzersizin psikolojik etkileri |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
4 |
Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi |
5 |
Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller (devamı) |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi |
6 |
Egzersiz bağlılığını artırmada motivasyonel stratejiler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Beyin Fırtınası |
7 |
Egzersiz bağlılığını artırmada motivasyonel stratejiler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Egzersiz bağımlılığı |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
10 |
Egzersiz bağımlılığı |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
11 |
Egzersiz ile bağlantılı psikolojik beceriler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Beyin Fırtınası |
12 |
Egzersiz ile bağlantılı psikolojik beceriler |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Beyin Fırtınası |
13 |
Özel gruplar ve egzersiz: Çocuklar
|
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Beyin Fırtınası |
14 |
Özel gruplar ve egzersiz: Obez bireyler ve yaşlılar |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Beyin Fırtınası |
15 |
Genel tekrar |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Sons Inc. Duda, J. L. (1998). Advances in Sport and Exercise Psychology Measurement. Morgantown: Fitness Informaton Tecn. Inc. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı |