|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Beden eğitimi dersinin toplumsal ve kültürel boyutlarıyla beden eğitim, toplum ve kültür arasındaki ilişkiler; beden-kültür-eğitim etkileşimi, beden eğitiminde toplumsal kimlik, toplumsal cinsiyet, toplumsal sınıf ve eşitlik, sporda katılım ve sosyalizasyon kuşaklar çatışması, demografi ve spor konularında eleştirel bir bakış açısı geliştirme ve uygulama becerileri kazandırma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beden eğitimi dersi ile sosyoloji kavramları arsındaki ilişkiyi kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Birey-toplum ve toplumsal yapının dinamiklerini alanına uyarlar |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | erel- ulusal ve küresel sorunları beden eğitimi ve spor kavramını da içerecek şekilde analiz eder. |
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyoloji ile ilgili temel kavramlar, toplumsal yapının katmanları ve aralarındaki ilişki ile eğitim arasındaki ilişki, spor ve toplum arasındaki ilişki ve bu ilişkiyi yönlendiren sosyolojik nedenler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitimi ve sosyolojiye giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Beden eğitiminin toplumdaki rolü | Anlatma Yöntemi |
3 | Beden eğitimi ve sosyal kuramlar (işlevselcilik, sosyal etkileşim) | Anlatma Yöntemi |
4 | Beden eğitimi ve sosyal kuramlar (çatışma kuramı, feminist kuramlar) | Anlatma Yöntemi |
5 | Pierre Bourdieu sosyal kuramı ve beden eğitimi | Anlatma Yöntemi |
6 | Bernstein kuramı ve beden eğitimi | Anlatma Yöntemi |
7 | Beden eğitiminde fırsat eşitliği | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal cinsiyet ve beden eğitimi | Anlatma Yöntemi |
10 | Irk, din ve beden eğitimi | Anlatma Yöntemi |
11 | Beden eğitimi ve sporda çocuk koruma politikaları | Anlatma Yöntemi |
12 | Uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları | Anlatma Yöntemi |
13 | Sağlık politikaları ve beden eğitimi | Anlatma Yöntemi |
14 | Spor politikaları ve beden eğitimi | Anlatma Yöntemi |
15 | Saha çalışması sunumları | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | John Evans, Brian Davies & Jan Wright (2004). Body Knowledge and Control. Routledge. | |
2 | John Evans (19989. Physical Education, Sport and Schooling. Routledge. | |
3 | Birleşmiş Milletler Beden Eğitimi, Fiziksel Aktivite ve Spor Şartı, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 4 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |