Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE508 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE508 Adı: BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretim modellerinin temellerini ve gelişimini açıklayabilecektir. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Beden eğitimi öğretiminde model ihtiyacını açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Model tabanlı öğretimin öğrenme alanlarını bilir ve açıklar. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Model tabanlı öğretimde öğretmenin kullanabileceği stratejileri benimser, analiz ve sentez eder. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Farklı durumlara uygun öğretim modelinin seçimini tartışır. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim modellerinin kuramsal temelleri; Öğretim modellerinin özellikleri ve uygulama alanları Ortaöğretimde ve lise müfredatında elde edilen başarılar doğrultusunda modele dayalı planın uygulanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden Eğitimi öğretiminde model kavramı ve tanıtımı Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Beden Eğitimi öğretiminde model temelli ders işleme ilkeleri Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Beden Eğiminde Doğrudan Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Beden Eğiminde Akran Öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Beden Eğiminde Bireyselleştirilmiş Öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Beden Eğiminde Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Beden Eğiminde Basamaklı Öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Spor Eğitim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
10 Spor Eğitim Modeli (devamı) Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
11 Beden Eğiminde Tam Öğrenme Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
12 Beden Eğiminde İşbirliğine Dayalı Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
13 Beden Eğiminde Planlanmış Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
14 Beden Eğiminde Planlanmış Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
15 Genel Tekrar Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dilşad Mirzeoğlu A. (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
2 Metzler M.W.(2011) Instructional Models for Physical Education. 3rd edition Holcomb Hathaway Publishers USA.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 4 8 32
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 124