Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / BESAE509 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: BESAE509 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eylem araştırmasının genel özellikleri ve kuramsal temelleri, beden eğitiminde eylem araştırmasının yeri ve önemi, eylem araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimlerindeki yeri, eylem araştırmasında planlama süreci, eylem araştırmasında uygulama süreci, eylem araştırmasında yansıma süreci, öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlamasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eylem araştırmasında planlama uygulama ve yansıma sürecine ilişkin bir eylem araştırma planı hazırlayabilecektir; PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eylem araştırması ile ilgili kaynak taraması yapabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eylem araştırmasını yapabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eylem araştırmasının genel özellikleri ve kuramsal temelleri, beden eğitiminde eylem araştırmasının yeri ve önemi, eylem araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimlerindeki yeri, eylem araştırmasında planlama süreci, eylem araştırmasında uygulama süreci, eylem araştırmasında yansıma süreci, öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlaması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Andrew P. Johnson (2014) Eylem Araştırması El Kitabı Çevirmen: Meltem Özten Anay, Yıldız Uzuner Yayınevi : Anı Yayınları
2 2. Kuzu. A (2009). Öğretmen Yetiştirme Ve Mesleki Gelişimde Eylem Araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi Volume 2/6 Winter.
3 3. AGDG İNAN - Eylem Araştırması: Eğitimde Değişimin Yaratılmasında Öğretmenin Gücü Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 4 8 32
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 108