| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L. | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste su kirliliği ve canlılar üzerindeki etkilerini, etkilerin tespit yöntemlerini öğrenmek amaçlanmıştır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 
			
		 
			PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav  | 
	|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mevcut kirlilik kaynakları, organizmada ve ekosistemde meydana getirdiği zararlar, kirlilik tespit yöntemleri, bu alanda çalışmanın nasıl planlanması gerektiği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Çevre Kirlenmesi’ne giriş, Çevre Biliminin tanımı ve tarihsel gelişimi; | |
| 2 | Ekosistemlerin özellikleri; Yaşamın gelişimi, biyoçeşitlilik | |
| 3 | Biyojeokimyasal döngüler ve çevre sağlığı; | |
| 4 | Çevre kirlenmesine neden olan pollutantlar-kirleticilerin çeşitleri ve canlı çevre üzerinde etkileri; | |
| 5 | İnsanlığın çevre kirlenmesiyle ilgili sorunları 1 | |
| 6 | İnsanlığın çevre kirlenmesiyle ilgili sorunları 2 | |
| 7 | Su kirliliği ve çevreye etkileri, Deniz kirlenmesi, akarsuların kirlenmesi, Göl sularının kirlenmesi , Yer altı sularının kirlenmesi; | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Makale örnekleri | |
| 10 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
| 11 | Fauna ve floraya kirleticilerin spesifik etkileri, Biyoindikatör canlılar; | |
| 12 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
| 13 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
| 14 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
| 15 | Yapılan çalışmaların incelenmesi | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, ilgili makaleler, video, inceleme gezisi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 5 | 20 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 40 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 20 | 1 | 20 | 
| Sözlü Sınav | 15 | 2 | 30 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 | 
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 | 
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 185 | ||