|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsanla malzeme arasındaki ilişki insanlığın tarihi kadar eskilere dayanmaktadır. İnsanın kendisini diğer canlılardan ayıran özelliklere sahip olması, araç kullanabilmesi ve zekası onu malzeme kullanmaya itmiştir. Kompozit malzemelerde insanların eski zamanlardan beri kullandığı malzemeler topluluğudur. İki ya da daha fazla malzemenin bir araya gelerek oluşturduğu bu kompozisyon, malzemelerin her birinin tek başına sahip olamayacakları özellikleri ona kazandırmayı temin etmektedir. Bu sebeple, çağımızda teknolojinin gelişmesiyle kompozit malzemelerde önem kazanmış ve hayatın her safhasında karşımıza çıkar olmuştur.. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kompozit malzeme oluşturmanın temel amaçlarını kavrar |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
|
DÖÇ-2 | Kompozit malzemenin sınıflandırılması ve başlıca kompozit malzeme türlerini açıklar |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-3 | Kompozit malzemede model yaklaşımları ve bağıntıları kullanarak bazı özellikleri hesaplar |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
DÖÇ-4 | Taneli kompozit malzeme olarak betonun özeliklerini kompozit malzeme olarak İrdeler |
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-5 | Liflerle donatılı kompozit üretiminde kullanılan malzeme özeliklerini açıklar |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-6 | Liflerle donatılı kompozit malzemenin yük altındaki davranışını modeller |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanım ve kompozit malzeme kuralları, sınıflandırılması, taneli, lifli ve tabakalı kompozitlerin oluşumu. Kompozit malzeme özelliklerinin geliştirilen bir takım bağıntılar ve fiziki modellerle incelenmesi, sonuçların güvenirliliğinin araştırılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Bilgiler - Kompozit Malzemeler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
2 | Kompozit Malzemelerin Genel Özellikleri | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
3 | Kompozit Malzemelerin Sınıflandırılması ve Başlıca Özellikleri | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
4 | Taneli Kompozitler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
5 | Taneli Kompozitlerin Üretiminde Kullanılan Taneli Malzemeler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
6 | Taneli Kompozitlerin Yük Altındaki Davranışları | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
7 | Taneli Kompozitlerde Özellik ve Bileşim İlişkileri için Modeller ve Bağıntılar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birleştirilmiş Modeller ve Bağıntılar | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
10 | Liflerle Donatılı Kompozitler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
11 | Liflerle Donatılı Kompozit Üretiminde Matris Olarak Kullanılan Malzemeler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
12 | Liflerle Donatılı Kompozitlerin Yapıda Kullanımı | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
13 | Tabakalı Kompozitler | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
14 | Laboratuar Çalışması (Kompozit malzeme üretimi) | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
15 | Laboratuar Çalışması (Mekanik deneyler) | Anlatma Yöntemi(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kompozit Malzeme, Halit Yaşa ERSOY,Literatür Yayınları, 2001, İstanbul | |
2 | Neville A.M. (1997) “Properties of Concrete” Fourth Edition, Longman Limited, England. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kompozit Malzeme, Halit Yaşa ERSOY,Literatür Yayınları, 2001, İstanbul |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 1 | 3 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |