Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Hz. Peygamber'in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilir |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilir. |
PÇ-13 Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İslam medeniyeti kavramı, İslam medeniyetinin kaynakları, hilafet, vezirlik,
ordu gibi İslam medeniyetinin temel kurumları, İslam toplumlarında şehir ve
şehircilik, İslam toplumlarında ibadethaneler, ticari hayat, ilimler vb. konulara
değinilecektir.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma ve dersin Tanıtımı |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 |
İslam Medeniyeti Tarihine Giriş |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 |
İslam Medeniyetinin Gelişim Aşamaları ve Temel Özellikleri |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 |
İslam Medeniyetinde devlet başkanlığı: Hilafet, |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 |
İslam Medeniyetinin Manevi Dinamikleri |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 |
İslam Medeniyetinde Sosyal, İdari ve Ekonomik Yapı |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 |
İslam Medeniyetinde Eğitim ve İlmî Yapı |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İslam Medeniyetinde Tercüme Faaliyetleri |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 |
Kitap ve Kütüphaneler |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 |
İslam Medeniyetinde devlet kurumları |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 |
Medeniyet ve Şehir - Bağdat |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 |
İslam Medeniyetinin Etkileri |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 |
Fuad Sezgin ve İslam Medeniyetine Katkıları |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 |
İslam Medeniyetinin Güncel Değeri ve Önemi |
Anlatma yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Sarıçam, İ.- Erşahin, S. (2006). İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. |
2 |
Şulul, K. (2017). İbn Haldûn’e göre İslam Medeniyeti, 4. baskı, İstanbul: İnsan Yayınları. |
3 |
Baş E. (Ed.).(2017). İslam Medeniyeti Tarihi El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları. |
4 |
Mehmet Azimli (2020), Bilay Yay. İslam Medeniyeti Tarihi |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Haritalar
Mimari Eser maketleri
İslam Bilim Eserleri |