|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel araştırmanın doğa toplum ve insan gerçekliğine yönelik olduğunu insanın ve toplumun ilerlemesi amacına hizmet etmesi gerektiğini öğrencilerin gündemine taşımak Bilim ahlakının çerçevesinde bilim adamının araştırmaları sırasında kendini bütünüyle bilimin kuralları doğrultusunda yönlendirmesi kişisel beklentileri inançları dünya görüşü yararları ne olursa olsun bunların bilimsel sonuçları saptırmasına izin vermemesi gerektiğini anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Deney tasarlayabilir ve yürütebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerine sahip olma
PÇ-2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olma |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim ve Araştırma, Bilimsel Ölçütler, Bilimsel Yöntemin Aşamaları Problem, Problem Seçimi için Ölçütler, Bilimsel Çalışmanın Basamakları Araştırma Teknikleri Mühendislik ve Etik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Araştırma | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
2 | Bilim ve Araştırma | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
3 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
4 | Bilimsel Yöntemin Aşamaları ve Problem, Problem Seçimi için Ölçütler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
5 | Bilimsel Çalışmanın Basamakları Veriler ve Toplanması | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
6 | Araştırma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
7 | Araştırma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
10 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
11 | Araştırma Teknikleri: Rapor Yazma Teknikleri | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
12 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
13 | Araştırma raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
14 | Etik İlkeler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
15 | Mühendislik ve Etik | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof.Dr. Şanşlı Şenol 2012 Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri Nobel Yayın Dağıtım 442 syf. | |
2 | Şener Büyüköztürk, Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak ve Şirin Karadeniz 2014. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık 360 syf. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 2 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 10 | 5 | 50 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 10 | 5 | 50 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 193 |