|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAMİL EMRE GERÇEKASLAN (emre@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Aletli analiz teknikleri, çeşitli endüstrilerde kalite kontrol ve araştırma-geliştirme bölümleri alanında temel eğitimin ana parçasını oluşturmaktadır. Bu ders, ileri düzeyde ısıl analiz yöntemlerinin kuramsal ve uygulamalı analitik açıdanmendüstri kimyagerleri için özellikle düzenlenmiştir. Isıl analiz yöntemleri, metalurji, boya-mürekkep bilimi, seramik, mineraloji, gıda teknolojisi, inorganik ve organik kimya, polimer kimyası, jeokimya gibi çeşitli alanlarda karşılaşılan çok sayıdaki analitik sorunlara evrensel çözümler getirmek üzere önerilmektedir. Bu derste, TG/DTG, DTA, DSC, TMA, TPO ve TPR gibi yöntemler ilginç örnekler eşliğinde anlatılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | öğrenci ısıl olaylar ve tepkimeler hakkında bilgiye sahip olur |
PÇ-9 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilme
PÇ-10 Uzmanlık alanı ile ilgili gıda sektöründe danışmanlık yapabilecek düzeyde donanıma sahip olma PÇ-11 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | ısıl analiz yöntemlerini (TG/DTG, DTA, DSC, TMA, DTMA, TPR/TPO, EVG gibi) öğrenir |
PÇ-12 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde grup lideri olarak sorumluluk alabilme
PÇ-13 Gıda sanayiinin sorunlarının çözümünde aktif rol alabilme PÇ-14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
TG/DTG, DTA, DSC, TMA, TPO ve TPR | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Isıl yöntemlere giriş | konu anlatımı, soru cevap |
2 | Termogravimetri(TG), Termogravimetrik Türev (DTG): Isıl teraziler ve aksesuvarları, Fırın ve sıcaklık programlayıcısı, Veri kaydetme ünitesi, Sıcaklık ayarlama, örnek, atmosfer ve ısıtma hızı | konu anlatımı, soru cevap |
3 | Termogravimetrinin uygulaması ve TG raporları | konu anlatımı, soru cevap |
4 | Diferansiyel ısıl (:termal) analiz (DTA) ve Diferansiyel Taramalı Kalorimetri(DSC): Alet yapılanması, sıcaklık ölçümü, entalpi ölçümü, polimer erimesi( Başlangıç kristalinitesi) | konu anlatımı, soru cevap |
5 | Tepkime hızı kinetiği, Polimerlerde camsı geçiş, diferansiyel termal analiz(DTA) ve diferansiyel taramalı kalorimetrinin uygulamaları | konu anlatımı, soru cevap |
6 | Kinetik modeller; Aktiflenme enerjisi, A ve hız sabitinin hesaplamada kullanılan modeller ve uygulamaları | konu anlatımı, soru cevap |
7 | Termomekanik, dinamik mekanik ve ilişkili yöntemler (TMA, DTMA) | konu anlatımı, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Açığa çıkan gaz teşhisi ve açığa çıkan gaz analiz yöntemi (EGA) | konu anlatımı, soru cevap |
10 | Sıcaklık programlı indirgeme ve yükseltgeme yöntemleri(TPR/TPO) | konu anlatımı, soru cevap |
11 | Dilatometri, İnterferometri ve termometrik titrasyon ve ilişkili yöntemler | konu anlatımı, soru cevap |
12 | Termal analiz yöntemlerinde uygulamalar ve problem çözümleri | konu anlatımı, soru cevap |
13 | Termal analiz yöntemleriyle ilgili yeni makaleler, genel değerlendirme, telafi ve tartışmalar. | konu anlatımı, soru cevap |
14 | Termal analiz yöntemleriyle ilgili yeni makaleler, genel değerlendirme, telafi ve tartışmalar. | konu anlatımı, soru cevap |
15 | Termal analiz yöntemleriyle ilgili yeni makaleler, genel değerlendirme, telafi ve tartışmalar. | konu anlatımı, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | P. Gobbott, Principles and Applications of Thermal Analysis, Blackwell Publishing (2008). | |
2 | P. J. Haines, M. Reading, Thermal Methods of Analysis-Principles, Applications and Problems, Jon Wiley&Sons, ISBN: 0471986623, p.349, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 14 | 3 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 3 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |