|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan stres ilişkilerini ve kriz kaynaklarını kuramsal olarak ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel ve iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını sıralayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Stres faktörlerini tanımlayabilir. |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş yaşamamında kriz yönetim sürecinin aşamalarını sıralayarak yorumlayabilir. |
PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders stres tanımları, strese neden olan faktörler, stresle baş etme yöntemleri, stres yönetimi, kriz tanımları, krizin nedenleri, kriz türleri, krizin özellikleri, kriz sistemleri, kriz sürecinin aşamaları, kriz yönetimi süreci, kriz örnekleri konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders tanıtımı, Stres kavramı | Anlatım, soru cevap |
2 | Strese neden olan faktörler | Anlatma, tartışma |
3 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatma, tartışma |
4 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım, Tartışma, soru-cevap |
5 | Örgütsel stres | Anlatma, tartışma |
6 | Stresin sonuçları ve etkileri | Örnek olay izleme, Soru-cevap |
7 | Stres Yönetimi | Anlatım, Örnek olay izleme, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Krizle ilgili kavramsal çerçeve | Anlatma, tartışma |
10 | Krize neden olan faktörler | Anlatma, tartışma |
11 | Kriz süreci ve aşamaları | Anlatma, tartışma |
12 | Kriz sonrası dönem | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kriz sürecinde insan kaynakları yönetimi | Anlatma, tartışma |
14 | Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler | Anlatma, tartışma |
15 | Kriz yönetim planı ve kriz vakaları, Genel değerlendirme | Anlatma, Örnek olay incelemesi, Tartışma, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tutar, H. Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları, 2021. | |
2 | (E-Kitap, YÖK Dersleri Platformu), "Çatışma ve Stres Yönetimi I", Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi YayınlarıYayınları | |
3 | Ek Kaynak Önerisi: (E-Kitap, YÖK Dersleri Platformu). "Afetlerde Kriz ve Stres Yönetimi". (Ed. Çebi, S.), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Yayını. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta ve kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |