|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sosyal psikolojiye ilişkin temel kavram ve kuramsal yaklaşımları, ilgili literatür temelinde öğrenciye aktarmaktır. Öğrencilerin günlük yaşamı ve kendilerini daha iyi anlamasını amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal olguların sosyal psikolojik değerlendirmesini yapabilecektir. |
PÇ-4 Yaşlı ile ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-14 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal psikolojideki kuramsal paradigmaları formüle edebilecektir. |
PÇ-7 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-17 Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal olgulara yönelik ana akım ve eleştirel bakış açılarına değer biçebilecektir. |
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-12 Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal Psikolojinin tanımı, içeriği, diğer dallarla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi, sosyal psikolojik araştırma yöntemleri, tutumlar, tutum değişimi, sosyal etki, saldırganlık, kişiler arası çekicilik gibi ana konuların incelenmektir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders programının açıklanması-Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikolojinin Diğer Bilimler arasındaki Yeri ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, sunum |
| 2 | Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler | örnek olay |
| 3 | Sosyal Etki ve Uyma Deneyleri | örnek olay |
| 4 | Tutum ve Davranışlar: Tutum Öğeleri, Gelişmesi ve Kalıplaşması | Anlatım |
| 5 | Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatım |
| 6 | İletişim, Propaganda ve Özellikleri | Anlatım, sunum |
| 7 | Tutum Değiştirme Süreci: Kaynak, İletişim ve Hedef Öğesinin Özellikleri | Anlatım, sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Grup Yapısı ve Dinamiği: Grup Nedir? İşlevleri, Grup Araştırmaları, Sosyal hızlandırma/Kaytarma | Anlatım, tartışma |
| 10 | Önyargılar, Önyargıların Kaynakları ve Önyargıları Azaltma | Anlatım, sunum |
| 11 | Kitle iletişiminin etkileri | Anlatım, sunum |
| 12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim, Sosyal normlar | Anlatım, sunum |
| 13 | Kültür ve Benlik: Bireycilik-toplulukçuluk, benlik yapıları, duygular, | Anlatım |
| 14 | Sosyal etkileşim, başarı | Anlatım, sunum |
| 15 | Dersin Genel tekrarı ve değerlendirme | Anlatım, sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sosyal Psikoloji- Anadolu Üniversitesi Yayınları | |
| 2 | Soysal Psikoloji- İstanbul Üniversitesi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||