|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDURRAHİM YALÇIN (a.yalcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, eşitlik ilkesi ve ayrımcılık yasağı ekseninde cinsiyet ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel konuları ve güncel sorunları kuramsal açıdan inceleme, Türkiye ve dünyadaki toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarını takip etmelerini sağlama ve toplumsal hayatı eşitlikçi perspektiften değerlendirme ve davranış geliştirme yeteneklerini geliştirmeye odaklanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını tanımlar ve karşılaştırır. |
PÇ-12 •Yaşlı bakımı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyetin kişilerin algı, tutum ve davranışları üzerindeki etkilerini açıklar. |
PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cinsiyete dayalı şiddetle hukuki mücadele yöntemlerini açıklar. |
PÇ-17 •Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, eşitlik ilkesi ve ayrımcılık yasağı ekseninde cinsiyet ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel konuları ve güncel sorunları kuramsal açıdan inceleme, Türkiye ve dünyadaki toplumsal cinsiyet eşitliği çalışmalarını takip etmelerini sağlama ve toplumsal hayatı eşitlikçi perspektiften değerlendirme ve davranış geliştirme yeteneklerini geliştirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş ve açıklamalar | Anlatma |
2 | Biyolojik Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | Anlatma, soru cevap |
3 | Kalıplaşmış Toplumsal Cinsiyet Rolleri | Anlatma, soru cevap |
4 | Cinsiyet Ayrımcılığı | Anlatma, tartışma |
5 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | Anlatma, tartışma |
6 | Erkeklik, Ataerkillik ve İktidar İlişkileri | Anlatma, tartışma |
7 | Toplumsal cinsiyet kavramına yazılı ve görsel medyanın etkisi | Anlatma, tartışma, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ülkemizde kadın sağlığı, önemi ve göstergeleri | Anlatma, tartışma |
10 | Şiddet ve şiddet türleri | Anlatma, tartışma |
11 | Şiddetin sağlığa etkisi | Anlatma,soru cevap |
12 | Töre/namus cinayetleri dünyada ve ülkemizde durum | Anlatma, tartışma, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Ülkemizde kadınların ve erkeklerin eğitimdeki yeri | Anlatma, tartışma |
14 | Toplumsal eşitliğin farkındalığıının arttırılması için yapılması gerekenler | Anlatma, tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma,soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dökmen, Z.Y. (2004) Toplumsal Cinsiyet, Sosyal Psikolojik Açıklamalar. Sistem Yayıncılık | |
2 | Zehra, D.Y. (2009) Toplumsal Cinsiyet"Sosyal Psikolojik Açıklamalar" Remzi Kitabevi, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |