|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk edebiyatında mektup, anı, gezi, biyografi ve otobiyografi gibi kurmaca olmayan edebî türlerle ilgili kavramlara, tanımlara, kuramlara yönelik bilgi, eleştirel değerlendirme ve metin incelemesi becerileri kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî yapıtların gelişimini eleştirel bir gözle açıklar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türleri karşılaştırmalı olarak inceler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk edebiyatında kurmaca dışı edebî türler ve bunlara dair çalışmalardan seçilmiş birincil ve ikincil kaynaklar ve metinler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, yöntem ve yükümlülükler | Anlatma, Beyin Fırtınası |
2 | Benlik ve Benlik Teknolojileri | Okuma, tartışma |
3 | Benliğin Kurgulanması | Okuma, tartışma |
4 | Evliya Çelebi ve Seyahatname (17. Yüzyıl | Okuma, tartışma |
5 | Kadı (Sadreddinzade Telhisî Mustafa Efendi) ve Günlüğü (18. Yüzyıl) | Rapor Hazırlama ve Sunum |
6 | 28 Mehmet Çelebi ve Sefaretname (18. Yüzyıl) | Rapor Hazırlama ve Sunum |
7 | Sergüzeştname (19. Yüzyıl-Tanzimat Öncesi) | Okuma, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (19. Yüzyıl-Tanzimat Sonrası) Seyahatname-Hatıra | Okuma, tartışma |
10 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (19. Yüzyıl-Tanzimat Sonrası) | Okuma, tartışma |
11 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (19. Yüzyıl-Tanzimat Sonrası) Biyografi-Mektup | Rapor Hazırlama ve Sunum |
12 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Hatıra | Okuma, tartışma |
13 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Hatıra | Okuma, tartışma |
14 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Hatıra-Mektup | Rapor Hazırlama ve Sunum |
15 | Birinci Tekil Şahıs Anlatılar (20. Yüzyıl) Günlük | Rapor hazırlama ve sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Foucault, Gutman ve Hutton, Kendini Bilmek, Om Yayınevi, 1999. | |
2 | William L. Randall, Bizi “Biz” Yapan Hikâyeler: Kendimizi Yaratma Üzerine Bir Deneme, Ayrıntı Yayınları, 2014 | |
3 | Evliya Çelebi, Seyahatname, 1. Cilt (Günümüz Türkçesi) | |
4 | Selim Karahasanoğlu, Kadı ve Günlüğü: Sadreddinzade Telhisi Mustafa Efendi Günlüğü (1711-1735) Üstüne Bir İnceleme. Türkiye İş Bankası Yayınları. | |
5 | 28 Mehmet Çelebi – Fransa Sefaretnamesi | |
6 | Ahmet Mithat Efendi – Menfa | |
7 | Ahmet Mithat Efendi – Sayyadane Bir Cevelan | |
8 | Beşir Fuat – Beşir Fuat’ın Mektupları | |
9 | Ahmet İhsan Tokgöz – Matbuat Hatıralarım | |
10 | Halide Edib – Mor Salkımlı Ev | |
11 | Halide Nusret Zorlutuna – Bir Devrin Romanı | |
12 | Şevket Süreyya Aydemir – Suyu Arayan Adam | |
13 | Yakup Kadri – Gençlik ve Edebiyat Hatıraları | |
14 | Halit Ziya – Kırk Yıl | |
15 | Ahmet Hamdi Tanpınar – Tanpınar’ın Mektupları | |
16 | İ. Enginün, Z. Kerman – Günlüklerin Işığında Tanpınar'la Başbaşa | |
17 | Oğuz Atay - Günlük | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 20 | ||
5.Rapor | 20 | ||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 20 | ||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 10 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 5 | 3 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |