|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YÜCEL (umut.yucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, verilen mimari plana uygun olarak, taşıyıcı sistem oluşturup yürürlükteki yönetmelikler çerçevesinde betonarme yapı tasarımı gerçekleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mimari proje okuyabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yürürlükteki yönetmeliklere uygun bir biçimde betonarme yapı tasarlayabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi PÇ-9 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tasarladığı betonarme yapıya ait proje çizimlerini yapabilir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi PÇ-9 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, mimari plana uygun kalıp planı oluşturulmasını, döşeme hesabını, kiriş hesap yüklerinin bulunmasını, zemin kat kirişlerinin düşey yükler altında hesabını, binaya etkiyen deprem yüklerinin hesabını, bina modelinin yatay ve düşey yükler altında hesabını, kirişlerin donatı hesabını, kolonlarının donatı hesabını, temel hesaplarını ve proje çizimlerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrenci gruplarının belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Mimari projenin tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kalıp planının çizilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Döşemelerin çözümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Zemin kat kirişlerinin hesap yüklerinin bulunması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Zemin kat kirişlerinin düşey yükler altında statik çözümü (elle çözüm) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Zemin kat kirişlerinin düşey yükler altında statik çözümü (bilgisayarlı çözüm) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deprem yükü hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Üç boyutlu yapı modelinin yatay ve düşey yükler altında çözümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kirişlerin donatı hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kolonların donatı hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Güçlü kolon-zayıf kiriş kontrolü ve kolon-kiriş bölgesinin kesme güvenliğinin sağlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Temellerin betonarme hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Gerekli betonarme çizimlerin yapılarak projenin tamamlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Doğangün, A. (2020). Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı. Birsen Yayınevi | |
2 | Celep, Z. (2022). Betonarme Yapılar. Beta Yayınları | |
3 | Ersoy, U., Canbay, E., Özcebe, G. (2021). Betonarme Cilt 1-Davranış ve Hesap İlkeleri. Evrim Yayınları | |
4 | Ersoy, U., Canbay, E., Özcebe, G. (2021). Betonarme Cilt 2-Özel Konular. Evrim Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |