|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı anabilim dalına ilişkin güncel ve akademik gelişmelere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnanç turizmi ilgili güncel ve akademik gelişmeleri açıklayabilir |
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bilimsel bir çalışmanın kaleme alınması ve yayımlanması sürecini analiz edebilir |
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-12 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı rapor haline getirerek sunumunu yapabilir |
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anabilim dalıyla ilgili gelişmelerin yer aldığı yurt içi ve yurt dışı yayınların takibi, incelenmesi, tartışılması, sunulması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnanç turizmi yazınında yaşanan tartışmalar ve gelişmeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
2 | Bilimsel paradigmalar ve inanç turizmi alanına yansımaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
3 | İnanç turizmi alanındaki makale, bildiri vb. çalışmaların yayımlanması süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
4 | Yayımlanma sürecinin bilimsel etik açısından değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
5 | İnanç turizmi alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
6 | İnanç turizmi alanındaki bilimsel yayınların bibliyometrik analizi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
7 | Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine Örnek Olay İncelemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap Örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anabilim dalında hazırlanan tezlerin yazım sürecinde yaşananlar üzerine Örnek Olay İncelemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap Örnek olay |
10 | İnanç turizmine ilişkin alınan kararlar, politikalar ve eylem planları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
11 | İnanç turizmine ilişkin alınan kararlar, politikalar ve eylem planları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
12 | İnanç turizmi üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
13 | İnanç turizmi üzerine yapılan arama konferansları, çalıştay, kongre vb. organizasyonların incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
14 | İnanç turizmi alanındaki diğer eğitim programlarının incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
15 | İlgili literatür ve paydaşların çabaları ışığında lisansüstü inanç turizmi eğitiminin kalitesinin arttırılmasına yönelik öneriler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunışık vd. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | |
2 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet, kitap ve makaleler, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |