|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere hac alanları ve destinasyonlarının yönetimi ve pazarlaması konusunda kapsamlı ve bütünleşik bir yaklaşım kazandırmaktır. İnanç turizmi destinasyonlarının geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi için gerekli ana faktörlerin öğretilmesi amacını taşır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizmin bir hac alanı ya da inanç turizmi destinasyonu geliştirmek ve pazarlanmasını sağlamak amacıyla başarılı bir şekilde nasıl kullanılabileceğinin değerlendirilmesi. |
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İnanç turizmi destinasyonları ve hac alanları ziyaretçilerinin beklentilerini karşılayabilmek amacıyla turist davranışının değerlendirilmesi. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir. PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yahudi, Hıristiyan, Müslüman ve pagan dinlerin hac alanları ile dünya çapındaki hac organizasyonlarının öğrenilmesi. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizmin bir hac alanı ya da inanç turizmi destinasyonu geliştirmek ve pazarlanmasını sağlamak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Destinasyon yönetimi ve turizm sistemi, destinasyon yönetimine yön veren faktörler | Anlatma Tartışma Sunum |
2 | Destinasyon yönetiminin gerekliliği, destinasyon yönetimi fonksiyonları | Anlatma Tartışma Sunum |
3 | Destinasyon pazarlaması, destinasyonlarda dışsal pazarlama süreci | Anlatma Tartışma Sunum |
4 | Destinasyon satış geliştirme çalışmaları, destinasyon pazarlamasında tur operatörleri ve seyahat acentelerinin rolü, destinasyonlarda içsel pazarlama süreci, | Anlatma Tartışma Sunum |
5 | İnanç turizmi ve inanç turizmine ilişkin temel kavramlar, inanç turizminin ortaya çıkışı ve önemi | Anlatma Tartışma Sunum |
6 | inanç turistlerinin profili, inanç turistlerinin motivasyonları, inanç turizminde pazarlama | Anlatma Tartışma Sunum |
7 | Destinasyon Pazarlamasında İnanç Turisti Tipolojisi | Anlatma Tartışma Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Destinasyon Pazarlaması açısından İnanç turizminde motivasyon | Anlatma Tartışma Sunum |
10 | Türkiye’de Öne Çıkan İnanç Turizmi Destinasyonları ve Mekânları | Anlatma Tartışma Sunum |
11 | Dünya’da Öne Çıkan İnanç Turizmi Destinasyonları ve Mekânları | Anlatma Tartışma Sunum |
12 | Hac Alanları ve Destinasyonlarında Paydaş Yönetimi | Anlatma Tartışma Sunum |
13 | Makale Analizi Sunumları | Anlatma Tartışma Sunum |
14 | Makale Analizi Sunumları | Anlatma Tartışma Sunum |
15 | Makale Analizi Sunumları | Anlatma Tartışma Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Michael Stausberg (2011). Religion and Tourism: Crossroads, Destinations and Encounters. The United States: Routledge. | |
2 | S. Pike (2004). Destination Marketing Organisations. Oxford: Elsevier. | |
3 | Güzel, Ö., Köroğlu, Ö. Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma. Nobel Yayınevi 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 3 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 15 | 1 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |