Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT505 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT505 Adı: HAC ALANLARI VE DESTİNASYONLARININ YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere hac alanları ve destinasyonlarının yönetimi ve pazarlaması konusunda kapsamlı ve bütünleşik bir yaklaşım kazandırmaktır. İnanç turizmi destinasyonlarının geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi için gerekli ana faktörlerin öğretilmesi amacını taşır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmin bir hac alanı ya da inanç turizmi destinasyonu geliştirmek ve pazarlanmasını sağlamak amacıyla başarılı bir şekilde nasıl kullanılabileceğinin değerlendirilmesi. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 İnanç turizmi destinasyonları ve hac alanları ziyaretçilerinin beklentilerini karşılayabilmek amacıyla turist davranışının değerlendirilmesi. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Yahudi, Hıristiyan, Müslüman ve pagan dinlerin hac alanları ile dünya çapındaki hac organizasyonlarının öğrenilmesi. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizmin bir hac alanı ya da inanç turizmi destinasyonu geliştirmek ve pazarlanmasını sağlamak
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Destinasyon yönetimi ve turizm sistemi, destinasyon yönetimine yön veren faktörler Anlatma Tartışma Sunum
2 Destinasyon yönetiminin gerekliliği, destinasyon yönetimi fonksiyonları Anlatma Tartışma Sunum
3 Destinasyon pazarlaması, destinasyonlarda dışsal pazarlama süreci Anlatma Tartışma Sunum
4 Destinasyon satış geliştirme çalışmaları, destinasyon pazarlamasında tur operatörleri ve seyahat acentelerinin rolü, destinasyonlarda içsel pazarlama süreci, Anlatma Tartışma Sunum
5 İnanç turizmi ve inanç turizmine ilişkin temel kavramlar, inanç turizminin ortaya çıkışı ve önemi Anlatma Tartışma Sunum
6 inanç turistlerinin profili, inanç turistlerinin motivasyonları, inanç turizminde pazarlama Anlatma Tartışma Sunum
7 Destinasyon Pazarlamasında İnanç Turisti Tipolojisi Anlatma Tartışma Sunum
8 Ara Sınav
9 Destinasyon Pazarlaması açısından İnanç turizminde motivasyon Anlatma Tartışma Sunum
10 Türkiye’de Öne Çıkan İnanç Turizmi Destinasyonları ve Mekânları Anlatma Tartışma Sunum
11 Dünya’da Öne Çıkan İnanç Turizmi Destinasyonları ve Mekânları Anlatma Tartışma Sunum
12 Hac Alanları ve Destinasyonlarında Paydaş Yönetimi Anlatma Tartışma Sunum
13 Makale Analizi Sunumları Anlatma Tartışma Sunum
14 Makale Analizi Sunumları Anlatma Tartışma Sunum
15 Makale Analizi Sunumları Anlatma Tartışma Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Michael Stausberg (2011). Religion and Tourism: Crossroads, Destinations and Encounters. The United States: Routledge.
2 S. Pike (2004). Destination Marketing Organisations. Oxford: Elsevier.
3 Güzel, Ö., Köroğlu, Ö. Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma. Nobel Yayınevi 2019
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 15 1 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 15 1 15
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184