|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere inanç turizmi kapsamında sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma planlama ve sürdürülebilir yönetim kavramlarıyla ilgili perspektif kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm ile koruma ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkinin anlaşılması |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kültürel ve Sosyal değerleri korumak için sivil toplum kuruluşları ve diğer örgütler tarafından dünyada yapılan projelerin değerlendirilmesi ve inanç turizmi alanında uygulanabilirliğinin tartışılması. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal ve kültürel yapıyı sürdürmek, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Koruma, Muhafaza Etme ve Sürdürülebilirlik Kavramları | Sunum, Makale |
2 | Sosyal ve Kültürel Yapı, Kültürel Miras ve Korunması (Paydaşlar ve Politika) | Sunum, Makale |
3 | Kültürel Kimlik, Etnik Yapılar, Otantiklik, Kültürel Yozlaşma, Ticarileşme ve Koruma | Sunum, Makale |
4 | Turizmin Sosyal ve Kültürel Etkileri | Sunum, Makale |
5 | Sürdürülebilir Turizm ve Boyutları (Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Çevresel Sürdürülebilirlik) | Sunum, Makale |
6 | Sosyal Yapının ve Kültürel Değerlerin Turizm Açısından Önemi ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
7 | Koruma ve Planlama Stratejileri | Sunum, Makale |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel Miras Yönetimi | Sunum, Makale |
10 | Sürdürülebilir Yönetim | Sunum, Makale |
11 | Yerel, Ulusal ve Küresel Boyutta Koruma ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
12 | Sivil Toplum Örgütleri ve Diğer Kuruluşlar Tarafından Uygulanan Koruma Projeleri | Sunum, Makale |
13 | Yerel ve Bölgesel Kaynakların Korunması, Yerel Halkın Bilinçlendirilmesi ve Koruma Kuruluşları | Sunum, Makale |
14 | İnanç Turizminde Sosyal Etkileşimler, Kültürel Yapının Önemi, Koruma ve Sürdürülebilirlik | Sunum, Makale |
15 | Dönem Ödevi Sunumları, Tartışmalar | Sunum, Makale |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dallen J. Timothy & Gyan P. Nyaupane (2009). Cultural Heritage and Tourism in the Developing World: A Regional Perspective (Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility). Routledge | |
2 | David Harrison & Michael Hitchcock (2005). The Politics of World Heritage: Negotiating Tourism and Conservation (Current Themes in Tourism. Library of Congress Cataloging in Publication Data. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 3 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |