Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT509 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT509 Adı: SOSYAL VE KÜLTÜREL YAPININ KORUN.,MUHAFZ. EDİL. VE SÜRDÜRÜL. Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere inanç turizmi kapsamında sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma planlama ve sürdürülebilir yönetim kavramlarıyla ilgili perspektif kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm ile koruma ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkinin anlaşılması PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Kültürel ve Sosyal değerleri korumak için sivil toplum kuruluşları ve diğer örgütler tarafından dünyada yapılan projelerin değerlendirilmesi ve inanç turizmi alanında uygulanabilirliğinin tartışılması. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyal ve kültürel yapıyı sürdürmek, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Koruma, Muhafaza Etme ve Sürdürülebilirlik Kavramları Sunum, Makale
2 Sosyal ve Kültürel Yapı, Kültürel Miras ve Korunması (Paydaşlar ve Politika) Sunum, Makale
3 Kültürel Kimlik, Etnik Yapılar, Otantiklik, Kültürel Yozlaşma, Ticarileşme ve Koruma Sunum, Makale
4 Turizmin Sosyal ve Kültürel Etkileri Sunum, Makale
5 Sürdürülebilir Turizm ve Boyutları (Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Çevresel Sürdürülebilirlik) Sunum, Makale
6 Sosyal Yapının ve Kültürel Değerlerin Turizm Açısından Önemi ve Sürdürülebilirlik Sunum, Makale
7 Koruma ve Planlama Stratejileri Sunum, Makale
8 Ara Sınav
9 Kültürel Miras Yönetimi Sunum, Makale
10 Sürdürülebilir Yönetim Sunum, Makale
11 Yerel, Ulusal ve Küresel Boyutta Koruma ve Sürdürülebilirlik Sunum, Makale
12 Sivil Toplum Örgütleri ve Diğer Kuruluşlar Tarafından Uygulanan Koruma Projeleri Sunum, Makale
13 Yerel ve Bölgesel Kaynakların Korunması, Yerel Halkın Bilinçlendirilmesi ve Koruma Kuruluşları Sunum, Makale
14 İnanç Turizminde Sosyal Etkileşimler, Kültürel Yapının Önemi, Koruma ve Sürdürülebilirlik Sunum, Makale
15 Dönem Ödevi Sunumları, Tartışmalar Sunum, Makale
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dallen J. Timothy & Gyan P. Nyaupane (2009). Cultural Heritage and Tourism in the Developing World: A Regional Perspective (Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility). Routledge
2 David Harrison & Michael Hitchcock (2005). The Politics of World Heritage: Negotiating Tourism and Conservation (Current Themes in Tourism. Library of Congress Cataloging in Publication Data.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 16 32
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 16 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 16 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 2 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 186