Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT525 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT525 Adı: ŞEHİR VE KÜLTÜR: KAPADOKYA BÖLGESİ (NEVŞEHİR) Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze Nevşehir kentindeki kültür ve sanat değerlerini tanıtmak. Nevşehir ve çevresinde inanç ve kültür turizminin önemini açıklamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kapadokya tarihini anlatacaktır. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
PÇ-14 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Nevşehir ve çevresindeki turistik yerlerin ve sanat merkezlerinin yerlerini tanımlar. PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir.
PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Nevşehir ve çevresinin inanç ve kültür turizmindeki yeri ve önemini kavrar. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kapadokya ve çevresinin inanç ve kültür turizmindeki yeri ve önemi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: Konuların ve kaynakların tanıtılması Sunum, makale
2 Kapadokya'nın Tarihi Sunum, makale
3 Kapadokya'da Toplumsal Hayat Sunum, makale
4 Kapadokya'da Birlikte Yaşama ve Kültürler Sunum, makale
5 Kapadokya'da İnanç ve Kültür Turizmindeki Yeri Sunum, makale
6 Kapadokya Bölgesinin İnanç ve Kültür Turizmindeki Yeri Sunum, makale
7 Kapadokya Bölgesinin İnanç ve Kültür Turizmindeki Yeri Sunum, makale
8 Ara Sınav
9 Kapadokya ve Çevresindeki Mimari Yapılar Sunum, makale
10 Kapadokya'daki Kiliseler ve Sinagoglar Sunum, makale
11 Kapadokya'daki Camiler Sunum, makale
12 Kapadokya'daki Camiler Sunum, makale
13 Kapadokya ve Çevresindeki Müzeler Sunum, makale
14 Dönem Ödevi Sunumları Sunum, makale
15 Genel değerlendirme Sunum, makale
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Pekin, F. (2014). Kapadokya: Kayalardaki Şiirsellik-Gezi Rehberi. İletişim Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Anlatma, video sunumu, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama, geziler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 16 32
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 16 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 16 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180