Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT529 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT529 Adı: YEREL HALK VE ZİYARETÇİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin turizmin yerel halk üzerindeki ekonomik, fiziksel ve sosyo-kültürel etkileri ile turist ve yerel halk ilişkileri, kültürlerarası iletişim ve ziyaretçilerle iletişimde etik kurallar hakkında bilgi edinmesini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turist ve yerel halk ilişkilerinin sosyolojik, psikolojik boyutlarını kavrayabilmek, bu etkileşimin sonuçlarını değerlendirebilmek, çatışma durumunda çözüm önerileri getirebilmek PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Kültürlerarası iletişim, etkileşim ve çatışma kavramlarını anlamak, inanç turizmine katılan turistlerle iletişimde etik kuralları ve anlayışı pratiğe dökebilmek PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Yerel halk ziyaretçi ilişkileri ve etkileşiminde doğabilecek sorunları kavrayabilmek, bu sorunlara çözüm önerileri getirebilmek PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizmin bir destinasyondaki toplumsal etkilerini tüm yönleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yerel Halk Ziyaretçi İlişkilerine Genel Bakış Sunum, makale
2 Kültürlerarası İletişim Sunum, makale
3 Turizmin Toplumsal Etkileri Sunum, makale
4 Turizm ve Kültür Sunum, makale
5 Turist- Yerel Halk İlişkileri ve Etkileşimi (Çatışmalar, Sorunlar) Sunum, makale
6 Yerel Halk Ziyaretçi Etkileşiminin Sonucu Olarak Kültürel Değişim, Toplumsal Sorunlar, Kültürel Yozlaşma Sunum, makale
7 Destinasyonlarda Ortaya Çıkabilecek Sorunlar (Kalabalık, Otantikliğin Yok Oluşu, Kültürün Ticarileşmesi, Toplumsal ve Kültürel Kaynakların Tehdidi) Sunum, makale
8 Ara Sınav
9 Ziyaretçi Yerel Halk Karşılaşmasının Psikolojik, Sosyolojik ve Antropolojik Açıdan İncelenmesi Sunum, makale
10 İnanç Turizminde Ziyaretçi Yerel Halk İletişim ve Etkileşimi Sunum, makale
11 Karşılıklı Saygı, Kültürel ve Toplumsal Etkiler, Sorumlu Turizm Sunum, makale
12 Toplumsal ve Kültürel Değişimin Etkileri (Önyargı, Düşmanlık, Çatışma, Yabancılaşma Kavramları, Suç) Sunum, makale
13 Çatışmaların Çözümü (Sürdürülebilirlik, Anlayış, Etik Yaklaşım) Sunum, makale
14 Ziyaretçi İlişkileri Yönetimi Sunum, makale
15 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar Sunum, makale
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yiorgos Apostolopoulos, Stella Leivadi & Andrew Yiannakis (1996). The Sociology of Tourism: Theoretical and Empirical Investigations. Routledge
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 3 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 16 32
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 16 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 16 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180