|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin turizmin yerel halk üzerindeki ekonomik, fiziksel ve sosyo-kültürel etkileri ile turist ve yerel halk ilişkileri, kültürlerarası iletişim ve ziyaretçilerle iletişimde etik kurallar hakkında bilgi edinmesini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turist ve yerel halk ilişkilerinin sosyolojik, psikolojik boyutlarını kavrayabilmek, bu etkileşimin sonuçlarını değerlendirebilmek, çatışma durumunda çözüm önerileri getirebilmek |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kültürlerarası iletişim, etkileşim ve çatışma kavramlarını anlamak, inanç turizmine katılan turistlerle iletişimde etik kuralları ve anlayışı pratiğe dökebilmek |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-2 İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrar, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlar, analiz eder, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yerel halk ziyaretçi ilişkileri ve etkileşiminde doğabilecek sorunları kavrayabilmek, bu sorunlara çözüm önerileri getirebilmek |
PÇ-10 Alanıyla ilgili konuları, disiplinler arası bir yaklaşımın getirdiği farklı ve bütüncül bakış açısı ile değerlendirebilir, etik ilkeleri benimseme ve bunu bilimsel duruş ve yaklaşımlarına yansıtarak farklı inanç ve fikirlere saygılı olur. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-13 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizmin bir destinasyondaki toplumsal etkilerini tüm yönleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yerel Halk Ziyaretçi İlişkilerine Genel Bakış | Sunum, makale |
2 | Kültürlerarası İletişim | Sunum, makale |
3 | Turizmin Toplumsal Etkileri | Sunum, makale |
4 | Turizm ve Kültür | Sunum, makale |
5 | Turist- Yerel Halk İlişkileri ve Etkileşimi (Çatışmalar, Sorunlar) | Sunum, makale |
6 | Yerel Halk Ziyaretçi Etkileşiminin Sonucu Olarak Kültürel Değişim, Toplumsal Sorunlar, Kültürel Yozlaşma | Sunum, makale |
7 | Destinasyonlarda Ortaya Çıkabilecek Sorunlar (Kalabalık, Otantikliğin Yok Oluşu, Kültürün Ticarileşmesi, Toplumsal ve Kültürel Kaynakların Tehdidi) | Sunum, makale |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ziyaretçi Yerel Halk Karşılaşmasının Psikolojik, Sosyolojik ve Antropolojik Açıdan İncelenmesi | Sunum, makale |
10 | İnanç Turizminde Ziyaretçi Yerel Halk İletişim ve Etkileşimi | Sunum, makale |
11 | Karşılıklı Saygı, Kültürel ve Toplumsal Etkiler, Sorumlu Turizm | Sunum, makale |
12 | Toplumsal ve Kültürel Değişimin Etkileri (Önyargı, Düşmanlık, Çatışma, Yabancılaşma Kavramları, Suç) | Sunum, makale |
13 | Çatışmaların Çözümü (Sürdürülebilirlik, Anlayış, Etik Yaklaşım) | Sunum, makale |
14 | Ziyaretçi İlişkileri Yönetimi | Sunum, makale |
15 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar | Sunum, makale |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yiorgos Apostolopoulos, Stella Leivadi & Andrew Yiannakis (1996). The Sociology of Tourism: Theoretical and Empirical Investigations. Routledge | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 10 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 3 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |