Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT508 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT508 Adı: İLK DÖNEM İSLAM TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında ilk dönem islam tarihi hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İslâm Öncesi Arabistan ve Araplarda dinî, sosyo-kültürel hayatı değerlendirebilecek PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İslâm’ın Mekke dönemini değerlendirebilecek PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Hz. Muhammed’in peygamberlik öncesi hayatı hakkında değerlendirmeler yapabilecek PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İslam’ ın doğuşu, Hz. Muhammed hayatı, Mekke Dönemi ve Mekkelilerle ilişkileri, Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer, Hz. Osman, Hz. Ali, Yezid I, Abdulmelik b. Mervân ve Ömer b. Abdulaziz dönemi ve faaliyetleri ve İslâm’ın ilk Döneminde Kurumsallaşma konuları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İslâm Öncesi Arabistan ve Araplar’da Dinî, Sosyo–Kültürel Hayat Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
2 İslâm Öncesi Arabistan ve Araplar’da Dinî, Sosyo–Kültürel Hayat Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
3 Hz. Muhammed’in Peygamberlik Öncesi Hayatı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
4 İslâm’ın Mekke Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
5 İslâm’ın Mekke Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
6 İslâm’ın Medine Dönemi I: Hudeybiye’ye Kadar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
7 İslâm’ın Medine Dönemi II: Hudeybiye ve Sonrası Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
8 Ara Sınav
9 Hz. Peygamber’in Ahlâki Şahsiyeti, Aile Hayatı, Siyasî ve Askerî Kişiliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
10 Hz. Ebû Bekir Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
11 Hz. Ebû Bekir Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
12 Hz. Ömer Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
13 Hz. Osman Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
14 Hz. Ali ve Hz. Hasan Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
15 Hz. Ali ve Hz. Hasan Dönemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180