|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı inanç turizmi alanında tur planlama, tasarlama ve rehberlik hizmetlerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnanç turizmine yönelik turlara ilişkin bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İnanç turizmi ilgili turist rehberliği hizmetlerine ilişkin sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında turizmde dağıtım kanalları, seyahat aracıları, tur operatörleri ve seyahat acentaları arasındaki ilişki, tur kavramı ve tur paketini oluşturan parçalar, destinasyon araştırması, yeni destinasyonlar yaratma ve tedarikçiler ile anlaşmalar, inanç turizminde tur güzergâhı planlaması, inanç turizminde tur operasyon aşamaları, uluslararası bir tur yöneticisinin rolü, sorumlukları ve özellikleri, tur sonrası aşama ve turun kanuni mevzuatı, inanç turizme katılan turist tipleri ve özellikleri, tur katılımcılarıyla iletişim ve turist şikâyetlerinin çözülmesi, dünyadaki ve Türkiye’deki inanç turu güzergâhları, inanç turizminde sosyal etkileşim ve çatışma yönetimi konuları ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnanç turizmi ve turist rehberliği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
2 | İnanç turizminde turist rehberliği hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
3 | İnanç turizminde turist rehberliği hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
4 | İnanç turizminde turist rehberliği hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
5 | İnanç turizminde turist rehberliği hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
6 | İnanç turizminde turist rehberliği hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
7 | İnanç turizminde turist rehberliği hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
10 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
11 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
12 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
13 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
14 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
15 | İnanç turizminde tur planlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |