|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, inanç turizminde çalışacak bireylerin eğitimlerini, dini açıdan duyarlı profesyonellerin yetiştirilmesini ve insan kaynakları yönetimi ve eğitimi hakkında temel bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan kaynakları yönetiminin temel kavramlarını ve ilkelerini anlayabilme ve bu bilgileri uygulayabilme becerisi edinmek |
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnanç turizminde dini duyarlılığının etkilerini algılayabilme, dini duyarlılığa sahip eğitimli çalışanların inanç turizminde üstlenecekleri rolü ve katkıları anlayabilmek |
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Hizmet sektöründe insan ilişkileri ve etkileşiminin yaratabileceği farkları ve yaratabileceği olumlu ve olumsuz sonuçları analiz edebilmek |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnanç turizmi kapsamında insan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan Kaynakları ve Yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
2 | Turizmde İnsan Kaynakları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
3 | Örgüt Kültürü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
4 | İşe Alma ve Seçim Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
5 | Eşit Fırsatlar ve Farklılıkların Yönetilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
6 | Eğitim ve Geliştirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
7 | İnanç Turizminde İnsan Kaynakları Eğitiminin Önemi ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnanç Turizminde Çalışanlar ile İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
10 | Çalışanların Performans Yönetimi ve Değerlemesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
11 | Ödüllendirme Stratejileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
12 | Çalışanlar ile İlişkiler, Çalışanların Katılımı, Güçlendirme, Disiplin ve Cezalandırma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
13 | Sosyal Haklar, Sağlık ve Güvenlik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
14 | Hoşgörü, Duyarlılık, Empati ve Çalışanların Eğitimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
15 | İnanç Turizminde Turizm İşletmesi Çalışanlarından Beklentiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |