Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT516 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT516 Adı: İNANÇ TURİZMİNDE REKREASYON VE BOŞ ZAMAN FAALİYETLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin boş zaman, rekreasyon kavramları, boş zaman faaliyetleri ve hizmet sektörüne etkileri ile çeşitli rekreasyon ve eğlence etkinliklerinin yönetimi ve inanç turizmi ile olan ilişkisini anlamasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnanç turizminde rekreasyon faaliyetlerinin içeriğinin planlanması ve pazarlanması sürecinin anlaşılması, PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İnanç turizmi içinde yer alabilecek rekreasyon ve eğlence faaliyetlerinin belirlenmesi ve bu türden etkinliklerin düzenlenmesi, PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Rekreasyon ve boş zaman faaliyetlerinin toplum üzerindeki ekonomik ve sosyal etkilerinin anlaşılması. PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnanç Turizminde Rekreasyon Faaliyetleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Boş Zaman ve Rekreasyon Kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
2 Boş Zaman ve Rekreasyonun Turizmdeki Yeri ve Önemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
3 Rekreasyon ve Eğlence Faaliyetleri (Tanım, Özellikler, Sınıflandırma) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
4 Rekreasyon ve Eğlence Faaliyetlerinin Turizm Sektörüne Ekonomik Etkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
5 Rekreasyon Faaliyetlerinin Planlanması Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
6 Doğal Kaynakların Rekreatif Amaçlı Kullanımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
7 Animasyon: Kavram, Kapsam ve Faaliyet Çeşitleri ve Animasyon Yönetimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
8 Ara Sınav
9 Rekreasyonun Hac Alanları ve İnanç Destinasyonları Açısından Önemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
10 İnanç Turizmine Özgü Rekreasyon Faaliyetleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
11 Rekreasyon ve Boş Zaman Yönetiminde Gönüllülük ve Turizmdeki Uygulamaları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
12 Etik: İnsan/Toplum ve Çevresel Sorumluluklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
13 Rekreasyon Faaliyetlerindeki Yeni Eğilimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
14 İnanç Turizminde Rekreasyon Faaliyetleri (Örnek Olaylar) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
15 Dönem Ödevi Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180