|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencinin boş zaman, rekreasyon kavramları, boş zaman faaliyetleri ve hizmet sektörüne etkileri ile çeşitli rekreasyon ve eğlence etkinliklerinin yönetimi ve inanç turizmi ile olan ilişkisini anlamasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnanç turizminde rekreasyon faaliyetlerinin içeriğinin planlanması ve pazarlanması sürecinin anlaşılması, |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İnanç turizmi içinde yer alabilecek rekreasyon ve eğlence faaliyetlerinin belirlenmesi ve bu türden etkinliklerin düzenlenmesi, |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Rekreasyon ve boş zaman faaliyetlerinin toplum üzerindeki ekonomik ve sosyal etkilerinin anlaşılması. |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-15 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnanç Turizminde Rekreasyon Faaliyetleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Boş Zaman ve Rekreasyon Kavramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
2 | Boş Zaman ve Rekreasyonun Turizmdeki Yeri ve Önemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
3 | Rekreasyon ve Eğlence Faaliyetleri (Tanım, Özellikler, Sınıflandırma) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
4 | Rekreasyon ve Eğlence Faaliyetlerinin Turizm Sektörüne Ekonomik Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
5 | Rekreasyon Faaliyetlerinin Planlanması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
6 | Doğal Kaynakların Rekreatif Amaçlı Kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
7 | Animasyon: Kavram, Kapsam ve Faaliyet Çeşitleri ve Animasyon Yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rekreasyonun Hac Alanları ve İnanç Destinasyonları Açısından Önemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
10 | İnanç Turizmine Özgü Rekreasyon Faaliyetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
11 | Rekreasyon ve Boş Zaman Yönetiminde Gönüllülük ve Turizmdeki Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
12 | Etik: İnsan/Toplum ve Çevresel Sorumluluklar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
13 | Rekreasyon Faaliyetlerindeki Yeni Eğilimler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
14 | İnanç Turizminde Rekreasyon Faaliyetleri (Örnek Olaylar) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
15 | Dönem Ödevi Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |