|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, İslam ın içinde ortaya farklı inançları tanıtarak, bu inançlar etrafında toplanan insan gruplarının yaşayışını anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Din, mezhep, fırka, tarikat cemaat vb. kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İslam Tarihi boyunca ortaya çıkan farklılaşmaların sebeplerini öğrenirler. |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Anadolu da yaşayan farklı İslam inanç grupları hakkında bilgi edinirler. |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslam’ın inanç, ibadet, ahlak boyutu, İslam’ın boyutları üzerinden meydana gelen modern farlılıklar, Bektaşilik, Alevilik, Caferilik, Nusayrilik, Yezidilik, Mevlevilik , Nakşilik, Kâdirilik, Bayramilik, İslam Dünyasında Mabedler ve Ziyaretgahlar II, İslam Tarihinde Fraklı din mensupları arasındaki ilişkiler, inanç turizminde ağırlama yönetimi, inanç turizminde güncel konular, Tevrat, İncil ve Kuran Atlası, Antik Dönemde Kutsal Alanlar, İnanç Turizminde Girişimcilik Yönetimi konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslam ın inanç boyutu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | İslam'ın ibadet boyutu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | İslam'ın ahlak boyutu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | İslam'ın boyutları üzerinden meydana gelen modern farlılıklar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Bektaşilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Alevilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Caferilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nusayrilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Yezidilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Mevlevilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Nakşilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Kâdirilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Bayramilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Dönem Ödevi Sunumları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |