Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT520 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT520 Adı: ANADOLU İSLAM İNANÇ FARKLILIKLARI II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, İslam ın içinde ortaya farklı inançları tanıtarak, bu inançlar etrafında toplanan insan gruplarının yaşayışını anlatmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Din, mezhep, fırka, tarikat cemaat vb. kavramlar hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İslam Tarihi boyunca ortaya çıkan farklılaşmaların sebeplerini öğrenirler. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Anadolu da yaşayan farklı İslam inanç grupları hakkında bilgi edinirler. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İslam’ın inanç, ibadet, ahlak boyutu, İslam’ın boyutları üzerinden meydana gelen modern farlılıklar, Bektaşilik, Alevilik, Caferilik, Nusayrilik, Yezidilik, Mevlevilik , Nakşilik, Kâdirilik, Bayramilik, İslam Dünyasında Mabedler ve Ziyaretgahlar II, İslam Tarihinde Fraklı din mensupları arasındaki ilişkiler, inanç turizminde ağırlama yönetimi, inanç turizminde güncel konular, Tevrat, İncil ve Kuran Atlası, Antik Dönemde Kutsal Alanlar, İnanç Turizminde Girişimcilik Yönetimi konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İslam ın inanç boyutu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 İslam'ın ibadet boyutu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 İslam'ın ahlak boyutu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 İslam'ın boyutları üzerinden meydana gelen modern farlılıklar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Bektaşilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Alevilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Caferilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Nusayrilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Yezidilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Mevlevilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Nakşilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Kâdirilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Bayramilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Dönem Ödevi Sunumları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180