|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, İlk Dönem İslam Tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkiler hakkında bilgi vererek inanç turizmi etkinliğinde ve festivallerin işleyişlerinde tarihsel arkaplan sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlk dönem İslam siyasal tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkilerin tarihsel arkaplanı hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Başta Kur an ve Hz. Muhammed olmak üzere İslâm ın farklı din mensuplarına yaklaşımı hakkında kanaat edinir. |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İslam ın doğuşu, yayılışında göze çarpan farklı din mensuplarının din anlayışları ve yaşam tarzları hakkında donanım kazanır |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini İlk dönem İslam siyasal tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkilerin tarihsel arkaplanı, Başta Kur’an ve Hz. Muhammed olmak üzere İslâm ın farklı din mensuplarına yaklaşımı, İslam’ın doğuşu, yayılışında göze çarpan farklı din mensuplarının din anlayışları ve yaşam tarzları oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslâm ın geldiği coğrafyada yaşayan dinler ve genel özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Hz. Muhammed in Mekkeli paganlarla ilişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Hz. Muhammed in Yahudilerle İlişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Hz. Muhammed in Yahudilerle İlişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Hz. Muhammed in Hıristiyanlarla İlişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Hz. Muhammed in Diğer Din ve İnanç Gruplarıyla İlişkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Kur an ve Hz. Muhammed karşısında diğer dinler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlk Dört Halife Döneminde Yahudilerle İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | İlk Dört Halife Döneminde Yahudilerle İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | İlk Dört Halife Döneminde Hristiyanlarla İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | İlk Dört Halife Döneminde Hristiyanlarla İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | İlk Dört Halife Döneminde Diğer Din ve İnanç Gruplarıyla İlişkiler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | İslam ın İlk döneminde Sosyal Hayatta Gayr-ı Müslimler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | İslam ın İlk döneminde Sosyal Hayatta Gayr-ı Müslimler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |