Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT524 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT524 Adı: İSLAM TARİHİNDE FARKLI DİN MENSUPLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, İlk Dönem İslam Tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkiler hakkında bilgi vererek inanç turizmi etkinliğinde ve festivallerin işleyişlerinde tarihsel arkaplan sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlk dönem İslam siyasal tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkilerin tarihsel arkaplanı hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Başta Kur an ve Hz. Muhammed olmak üzere İslâm ın farklı din mensuplarına yaklaşımı hakkında kanaat edinir. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İslam ın doğuşu, yayılışında göze çarpan farklı din mensuplarının din anlayışları ve yaşam tarzları hakkında donanım kazanır PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-4 İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir, tartışabilir ve bilimsel çözümler üretebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini İlk dönem İslam siyasal tarihinde farklı din mensuplarıyla ilişkilerin tarihsel arkaplanı, Başta Kur’an ve Hz. Muhammed olmak üzere İslâm ın farklı din mensuplarına yaklaşımı, İslam’ın doğuşu, yayılışında göze çarpan farklı din mensuplarının din anlayışları ve yaşam tarzları oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İslâm ın geldiği coğrafyada yaşayan dinler ve genel özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Hz. Muhammed in Mekkeli paganlarla ilişkiler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Hz. Muhammed in Yahudilerle İlişkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Hz. Muhammed in Yahudilerle İlişkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Hz. Muhammed in Hıristiyanlarla İlişkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Hz. Muhammed in Diğer Din ve İnanç Gruplarıyla İlişkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Kur an ve Hz. Muhammed karşısında diğer dinler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İlk Dört Halife Döneminde Yahudilerle İlişkiler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 İlk Dört Halife Döneminde Yahudilerle İlişkiler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 İlk Dört Halife Döneminde Hristiyanlarla İlişkiler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 İlk Dört Halife Döneminde Hristiyanlarla İlişkiler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 İlk Dört Halife Döneminde Diğer Din ve İnanç Gruplarıyla İlişkiler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 İslam ın İlk döneminde Sosyal Hayatta Gayr-ı Müslimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 İslam ın İlk döneminde Sosyal Hayatta Gayr-ı Müslimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180