|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam dinlerinin kutsal yer ve mekânlarını onların kutsal kitapları olan Tevrat, İncil ve Kur an merkezli olarak tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekânları tanımak. |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait kutsal kitap dışı kutsal yer ve mekanları tanımak |
PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir. PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam dinlerinin kutsal yer ve mekânlarını onların kutsal kitapları olan Tevrat, İncil ve Kur’an | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Kur an a göre Müslümanlığın kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kur an a göre Müslümanlığın kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekanlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekanlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Yahudiliğin Tevrat dışı kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Hristiyanlığın İncil dışı kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | İslam ın Kur an dışı kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | İslam ın Kur an dışı kutsal yer ve mekanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |