Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT530 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT530 Adı: TEVRAT, İNCİL VE KUR’AN ATLASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam dinlerinin kutsal yer ve mekânlarını onların kutsal kitapları olan Tevrat, İncil ve Kur an merkezli olarak tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekânları tanımak. PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait kutsal kitap dışı kutsal yer ve mekanları tanımak PÇ-3 Küresel ölçekte inanç sistemleri ve inanç temelli insan hareketlerinin tarihsel gelişimini ve işleyişini kavrayarak bu konuları önyargısız, tarafsız, bilimsel ve etik bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
PÇ-11 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam dinlerinin kutsal yer ve mekânlarını onların kutsal kitapları olan Tevrat, İncil ve Kur’an
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Tevrat a göre Yahudiliğin kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 İncil e göre Hristiyanlığın kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Kur an a göre Müslümanlığın kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Kur an a göre Müslümanlığın kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekanlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Yahudilik, Hristiyanlık ve İslam a ait ortak kutsal yer ve mekanlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Yahudiliğin Tevrat dışı kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Hristiyanlığın İncil dışı kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 İslam ın Kur an dışı kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 İslam ın Kur an dışı kutsal yer ve mekanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180