Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT532 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT532 Adı: ANTİK DÖNEMDE KUTSAL ALANLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Antik dönemde Anadolu da gelişen toplumlar tarafından kutsal sayılan mekanların mimarisi ve kullanım şekline yönelik bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antik dönemde önemli kentlerin, yapıların ve anıtların temel bilgilerini kavrayabilme PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Anadolu nun dinsel tarihi ve kutsal alanlarına ilişkin literatürü ana hatlarıyla araştırabilme, PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Teknik geziler ve seminerler yardımıyla bireysel sorumluluk ve grup çalışması etkinliklerinde görev alabilme, bilgi ve becerilerine sahip olabilir PÇ-5 İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilir, kültürel farklılıkları, çatışmaları algılayabilir, yorumlayabilir, karşıtlık ve sorunlara hoşgörü ve anlayış çerçevesinde barışcıl ve etik çözümler sunabilir.
PÇ-6 Anadolu daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekanların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilir, analiz edebilir ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilir.
PÇ-7 Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilir, öneriler getirebilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Antik dönemde önemli kentler, yapılar ve anıtlar, Anadolu’yu etkileyen önemli tarihi olaylar, arkeolojik ve tarihsel veriler, Anadolu’nun dinsel tarihi ve kutsal alanlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Batı Anadolu Tarihi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Batı Anadolu Coğrafyası Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Ionia Bölgesi Kutsal Alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Ionia Bölgesi Kutsal AlanlarıIonia Bölgesi Kutsal Alanları; Efes Artemision Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Ionia Bölgesi Kutsal Alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Ionia Bölgesi Kutsal Alanları; Didymaion Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Antik Yunan Kutsal Alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Karia Bölgesi Kutsal Alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Karia Bölgesi Kutsal Alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Karia Bölgesi Kutsal Alanları; Labranda Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Mysia Bölgesi Kutsal Alanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Mysia Bölgesi Kutsal Alanları; Bergama Asklepion Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Mysia Bölgesi Kutsal Alanları; Bergama Asklepion Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180