|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, genel girişimcilik bilgisinin edinilmesini, küçük işletme kurulmasının ve yönetilmesinin gereksinimlerini ve inanç turizmine özgü girişimcilik alanlarının, inanç turizmindeki mevcut girişimci örneklere değinerek öğrenilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnanç turizminde girişimcilik alanlarını öğrenmek, iş fırsatları hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yeni iş kurmak için iş planı oluşturabilmek ve operasyon ve yönetim hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütebilmek |
PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir. PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küçük işletme kurulmasının ve yönetilmesinin gereksinimlerini ve inanç turizmine özgü girişimcilik alanlarının, inanç turizmindeki mevcut girişimci örnekleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Girişimcilik Kavramının Tanımı, Tarihsel Gelişimi ve Toplumsal Önemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Girişimcinin Tanımı ve Özellikleri, Girişimci Türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Yenilik ve Yaratıcılık Kavramları ve Girişimcilik Sürecindeki Yeri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Turizm Alanında Girişimcilik Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Turizmde Girişimcilik, Aile İşletmeleri ve Küçük İşletmeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Girişimcilikte Stratejik Yönetim ve Planlama Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | İş Planı Oluşturma (Pazarlama) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş Planı Oluşturma (Finans ve Planlama) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Girişimci Örgütlerde Operasyon ve Yönetim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Kurumsal Girişimcilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Sosyal Girişimcilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | İnanç Turizminde Girişimcilik (İş Alanları ve Uygulama Süreçleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | İnanç Turizminde Farklı İş Alanları (Helal Oteller Örneği) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | İnanç Turizminde Farklı İş Alanları (İnanç Turları ve Özel Restoranlar) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |