Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / İT534 - İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İT534 Adı: İNANÇ TURİZMİNDE GİRİŞİMCİLİK YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNANÇ TURİZMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEYNEP ÇOKAL (zeynepkabaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, genel girişimcilik bilgisinin edinilmesini, küçük işletme kurulmasının ve yönetilmesinin gereksinimlerini ve inanç turizmine özgü girişimcilik alanlarının, inanç turizmindeki mevcut girişimci örneklere değinerek öğrenilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnanç turizminde girişimcilik alanlarını öğrenmek, iş fırsatları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yeni iş kurmak için iş planı oluşturabilmek ve operasyon ve yönetim hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütebilmek PÇ-1 Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlar, analiz eder, sorgular, turizmin toplumlar arasındaki uzlaşma ve anlayışa katkılarını artıracak çözümler üretir
PÇ-8 İnanç turizminin kendine özgü dinamiklerini ve gerektirdiği hassasiyetleri, bu alanda faaliyet gösteren işletmelerin işleyişlerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilir, analiz edebilir, sorgulayabilir ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilir.
PÇ-9 İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinir, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilirve inisiyatif kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Küçük işletme kurulmasının ve yönetilmesinin gereksinimlerini ve inanç turizmine özgü girişimcilik alanlarının, inanç turizmindeki mevcut girişimci örnekleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Girişimcilik Kavramının Tanımı, Tarihsel Gelişimi ve Toplumsal Önemi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Girişimcinin Tanımı ve Özellikleri, Girişimci Türleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Yenilik ve Yaratıcılık Kavramları ve Girişimcilik Sürecindeki Yeri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Turizm Alanında Girişimcilik Süreci Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Turizmde Girişimcilik, Aile İşletmeleri ve Küçük İşletmeler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Girişimcilikte Stratejik Yönetim ve Planlama Süreci Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 İş Planı Oluşturma (Pazarlama) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İş Planı Oluşturma (Finans ve Planlama) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Girişimci Örgütlerde Operasyon ve Yönetim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Kurumsal Girişimcilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Sosyal Girişimcilik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 İnanç Turizminde Girişimcilik (İş Alanları ve Uygulama Süreçleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 İnanç Turizminde Farklı İş Alanları (Helal Oteller Örneği) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 İnanç Turizminde Farklı İş Alanları (İnanç Turları ve Özel Restoranlar) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon ve bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180