|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YELİZ SARAÇ (yelizsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders, genel sistemlere giriş, Organizmanın bölümlerini (Hücre-Doku-Organ-Sistem), bu bölümler arasındaki ilişkisini incelemek; temel fizyoloji bilgileri edinmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel fizyoloji ve organ fizyolojisini tanımlayabilir |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | hemşirelik alan derslerine temel oluşturmak için gerekli temel sistemleri tanımlayabilir |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Organizmanın bölümlerini (hücre-doku-organ-sistem) açıklayabilir. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hücre ve genel fizyoloji, Nörofizyoloji, İskelet-kas sistemi fizyolojisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi, Renal fizyoloji, Solunum sistemi fizyolojisi, Gastrointestinal sistem fizyolojisi, Endokrin sistem fizyolojisi, Organ sistemleri, Hormon ve sinir sisteminin fonksiyonları, Homeostazis | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Fizyolojiye Giriş | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 2 | Hücre fonksiyonları ve özellikleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 3 | Kas tipleri ve özellikleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 4 | Kaslar ve Eklemler | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 5 | Hematoloji | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 6 | Dolaşım Sistemi ve Fonksiyonları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 7 | Gastrointestinal Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Üriner Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 10 | Genital Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 11 | Üreme sistemi ve fonksiyonları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 12 | Merkezi Sinir sistemi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 13 | Periferik Sinir sistemi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 14 | Endokrin sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 15 | Duyu organları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aktümsek, A. (2001). Anatomi ve Fizyoloji. Nobel Yayınevi, Ankara. | |
| 2 | Temel Fizyoloji (2010).Medikal Yayınevi, Kayseri. | |
| 3 | Fizyoloji, GANONG W.F., Barış Kitabevi Yayını | |
| 4 | Port M. C. Patofizyolojinin Temelleri. Çeviren: M.Tanrıöver, A.Sarı. 4.basım. Palme Yayıncılık, Ankara; 2018. | |
| 5 | Peate, J. Hemşirelik öğrencileri için Anatomi ve Fizyolojinin temelleri. Çeviren: Peker T, Erbaş D. Palme Yayıncılık | |
| 6 | Fizyoloji, GUYTON H, Nobel Tıp Kitabevi Yayını | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı Sunumlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||